نیاز به ۲۶میلیارد تومان برای تعمیر مدارس مناطق زلزله زده استان
نیاز به ۲۶میلیارد تومان برای تعمیر مدارس مناطق زلزله زده استان
مدیر کل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی گفت: برای تعمیر مدارس مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی، ۲۶ میلیارد تومان اعتبار نیازاست.

به گزارش شمس، جواد رحمتی امروز در جلسه شورای اموزش و پرورش استان با اشاره ای به وضعیت شاخص های مختلف ایمن سازی و نوسازی مدارس آذربایجان شرقی گفت: انتظار داریم که در بسیاری از شاخص ها از میانگین کشوری بالاتر باشیم اما آمار ارائه شده نشان از پایین بودن این شاخص ها در برخی موارد دارد که نیازمند مطالبه جدی مسئولان این حوزه از محل بودجه ملی سازمان نوسازی مدارس است.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: نمایندگان مجلس نیز باید در کنار مسئولان حوزه آموزش و پرورش اقدام به مطالبه گری برای افزایش بودجه استانی نوسازی مدارس کنند.

درخواست اختصاص ضریب کنکور برای دانش آموزان مناطق زلزله زده

جعفر پاشایی نیز در این جلسه با اشاره ای به وضعیت مدارس دو شهرستان زلزله زده گفت: هیچ کدام از مدارس این شهرستان ها دچار آسیب بالا نشده و تنها یکسری آسیب های جزئی داشتند که در این راستا با سازمان نوسازی مدارس قراردادی مبنی بر برطرف شدن این مشکلات در جریان سال تحصیل منعقد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از مقاوم سازی برخی مدارس در این مناطق خبر داد و گفت: علاوه بر تخصیص بودجه برای این مورد، بررسی های لازم برای تجهیزات از بین رفته مدارس شبانه روزی نیز انجام گرفته و موارد لازم به منطقه ارسال شد.

وی ادامه داد: البته باید این مورد را یادآور شویم که در اغلب روستاها و شهرستان های زلزله زده، مدارس جزو ابنیه محکم بوده و حتی از همان روزهای ابتدایی، بیشتر سازمان های امداد رسان این بناها را برای استقرار انتخاب کرده بودند و به همین دلیل در مجموع هیچ نگرانی از بابت حضور دانش آموزان در مدارس و خطر ایمنی این اماکن نداریم.

پاشایی افزود: همچنین به منظور رفاه حال دانش آموزان مناطق زلزله زده، خواستار اعمال راهکاری برای امتحانات و اختصاص ضریب کنکور برای دانش آموزان این مناطق از وزارتخانه آموزش و پرورش خواهیم بود.

وی همچنین خواستار توجه ویژه خیران مدرسه ساز به مدارس مناطق زلزله زده استان شد.

۲۶ میلیارد برای تعمیرات مدارس مناطق زلزله زده نیاز است

پیام صدقی، مدیر کل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی نیز در این جلسه اظهار داشت: از همان روزهای ابتدایی زلزله، اکیپ بازرسی این اداره کل به منطقه اعزام شده و برآوردی از میزان خسارات ناشی از زلزله داشتند که در مجموع ۲۶ میلیارد تومان برای تعمیرات، دیوارکشی ها و دیگر اقدامات در مدارس مناطق زلزله زده نیاز است.