نگهبانان ریالی بگیر/ بیمه، حقوق، امنیت شغلی؛ مهم‌ترین دغدغه‌های نگهبانان بانک
نگهبانان ریالی بگیر/ بیمه، حقوق، امنیت شغلی؛ مهم‌ترین دغدغه‌های نگهبانان بانک
نگهبانان بانک بی‌پناه و بدون پشتوانه‌اند و خبری از حمایت و حقوق و مزایای خاص که نیست هیچ، حتی حقوق اولیه را هم ندارند!

اجتماعی شمس: گاه بی‌تفاوت از کنارشان رد می‌شویم و گاهی با ترس راهمان را کج می‌کنیم تا با آن‌ها روبه رو نشویم.

جانشان را صرف محافظت از خون جاری در رگ‌های اقتصاد یعنی پول می‌کنند، اما کافی است کوچک‌ترین حادثه‌ای پیش بیاید آن‌وقت خواهیم دید بدون هیچ سپری مقابل بلا ایستاد‌ه‌اند ولی عریان از هرگونه پشتوانه‌ای.

این زندگی دلهره‌آور روزانه نگهبانانی است که بر خلاف اسم پرطمطراق خود نتوانسته حتی خود نگهبانان را راضی کند، شغل سختی که علاوه بر استرس مسئولیت سنگینی را بر دوششان گذاشته است.

تصور عموم بر این است که نگهبانان بانک افرادی خاص با مهارت‌های خاص، حقوق و حمایت‌های خاص هستند زیرا آن‌ها اسلحه به دست هستند و هر لحظه آماده تنش و درگیری‌اند؛ اما وقتی پای صحبت برخی از آن‌ها می‌نشینیم خواهیم دید به تمام معنا بی‌پناه و بدون پشتوانه‌اند و خبری از حمایت و حقوق و مزایای خاص که نیست هیچ، حتی حقوق اولیه را هم ندارند!

یکی از نگهبانان بانک‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار شمس گفت: علی‌رغم حساس بودن شغل ما، شرکت‌هایی که قرارداد داریم، قانون را رعایت نمی‌کنند و حق بیمه از حقوقمان کسر می‌شود، حقوق‌مان حتی نزدیک به قانون کار هم نیست، روزهای تعطیل هم از حقوقمان کسر می‌شود و نه تنها مرخصی نداریم، بلکه عیدی و اضافه‌کاری و پاداش و هیچ‌گونه مزایایی شامل حال ما نمی‌‎شود.

وی افزود: از ما هیچ کجا حمایت نمی‌شود، حتی بعضاً لباس را هم خودمان می‌خریم و شرکت نمی‌دهد. حقوق مامور مسلح از کارگران سر گذر کمتر است!

شمس‌نیوز از روشنگری مستند در این موضوع توسط اداره کار آذربایجان‌شرقی و پلیس پیشگیری ناجا استقبال می‌کند.

انتهای پیام /

  • نویسنده : میلاد نوروزی