نگرش جامعه نسبت‌به مسائل اجتماعی و فرهنگی، نباید دستوری باشد
نگرش جامعه نسبت‌به مسائل اجتماعی و فرهنگی، نباید دستوری باشد
رئیس دانشگاه تبریز گفت: جوانان و دانشجویان فعال در تشکل‌های دانشجویی بدون هیچ ادعایی فعالیت می‌کنند و نباید نگرش ما نسبت‌به مسائل اجتماعی و فرهنگی، دستوری باشد و باید به‌جای ایجاد مانع بر سر راه دانشجویان از مطالبات و خواسته‌های این عزیزان استقبال کنیم.

به گزارش شمس، صفر نصراله زاده در دیدار با اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز با بیان اینکه برگزاری این جلسات عملیاتی نمودن فرمایشات رهبر معظم انقلاب است، اظهار کرد: ما در بحث تشکل‌های دانشجویی به‌ویژه در مورد بسیج دانشجویی با هیچ‌کس شوخی نداریم و همه ما اعم از کارکنان و مسئولین دانشگاه در کنار بسیج هستیم، چراکه همه ما مدیون شهدا هستیم و باید توجه داشته‌باشیم که فرصت خدمت همیشه مهیا نیست و باید از این فرصت به‌نحو احسن استفاده کنیم و بدانیم که این دوران، دوران خدمت است.

وی با اشاره به بحث حجاب و عفاف خاطرنشان کرد: ما باید با نگرش علت و معلولی به‌این موضوع نگاه کنیم چراکه دشمن اکنون در صحنه حاضر بوده و به‌شدت بر روی شناخت، معرفت و ایمان جوانان کار می‌کند، لذا بر اساس تصمیمات اتخاذشده از سال بعد رعایت تمامی پروتکل‌های حجاب و عفاف در محیط دانشگاه الزامی بوده و مسئولین مربوطه نیز در این موضوع با نرمی و ملایمت برخورد خواهند کرد.

وی، کاهش بروکراسی‌های اداری را یکی از اهداف مدیریت دانشگاه تبریز عنوان کرد و افزود: برای کاهش مشکلات موجود در امور اداری از شما می‌خواهم موارد را به‌صورت مصداقی به ما گزارش دهید تا ما برخورد کنیم و در خصوص بودجه‌ی فرهنگی نیز تاکید می‌کنیم که بودجه‌ی فرهنگی خط‌قرمز ما است و بعد از تخصیص بودجه‌ی سال جدید برای دانشگاه، سه درصد از بودجه‌ی کل دانشگاه را به بخش فرهنگی اختصاص خواهیم داد.

حجاب و عفاف مهم‌ترین دغدغه‌ی دانشجویان انقلابی

محمدرضا سبزی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز نیز با بیان اینکه موضوع حجاب و عفاف یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دانشجویان انقلابی محسوب می‌شود، گفت: خوشبختانه اکنون یک تیم مدیریتی کاملا انقلابی در دانشگاه تبریز مستقر است و ما نیز آمادگی خود را در راستای اجرای پروتکل‌های حجاب و عفاف در دانشگاه اعلام می‌کنیم.

براساس این گزارش، ایجاد بازارچه‌ی دانشجویی دائمی در دانشگاه، انتقاد از بروکراسی اداری دانشگاه، ضرورت تجهیز و مکان‌یابی مناسب برای پایگاه‌های بسیج دانشکده‌ها و خوابگاه‌ها، بالابردن کیفیت تدریس اساتید، لزوم رعایت توازن در هزینه‌های دانشگاه، رسیدگی به وضعیت کتابخانه‌های دانشکده‌ها، کیفیت غذای سلف‌های دانشجویی و طولانی بودن روند ارسال موضوع به شورای فرهنگی دانشگاه، از جمله موضوعاتی بود که در این جلسه از سوی اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز مطرح شد.

این برنامه گفت‌وگو محور که به همت مدیریت روابط عمومی دانشگاه تبریز اجرا می‌شود، هفته های آینده نیز برای تشکل‌ها و گروه‌های مختلف دانشجویان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام /