نکات ایمنی لازم برای روزهای گرم تابستان
نکات ایمنی لازم برای روزهای گرم تابستان
مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز به تشریح نکات ایمنی لازم برای روزهای گرم تابستان پرداخت.

به گزارش شمس، سیامک نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره روزهای گرم پیشرو در استان، اظهار کرد: به دلیل افزایش دما در این روزها برخی هشدارها را باید جدی گرفت؛ از گذاشتن اشیایی مواد گازی، فندک، نوشابه، عطرها، اسپری‌ها و باتری‌ها و به طور کلی هر قوطی بسته شده و بدون منفذ را درون خودرو قرار ندهید، با رعایت نکات امنیتی، کمی شیشه ماشین را پایین نگه دارید و مخزن سوخت را به طور کامل پر نکنید (مقداری فضای خالی داخل باک برای گاز بنزین لازم است.).

وی ادامه داد: پر کردن سوخت ماشین در شب بهتر است، در زمان‌های گرم روز (از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ عصر) با ماشین سفر نکنید و بیش از حد باد لاستیک را پر نکنید.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز افزود: در مناطق روستایی به خروج عقرب‌ها و مارها از سوراخ‌ها و درزهای موجود در زمین توجه کنید و در مناطق بیرون از آبادی‌ها درب خودرو را در توقف‌های بین راهی بخاطر خنک شدن باز نگذارید.

وی خاطرنشان کرد: آب و مایعات زیاد بنوشید و همواره مقداری آب خنک به‌همراه خود داشته باشید و از لباس با رنگهای روشن و مناسب استفاده کنید.

نوروزی یادآور شد: آبگرمکن های خانه‌ها را روشن نکنید و در صورت ضرورت درجه‌ی آنها را کاهش دهید همچنین مراقب باشید که سیلندرها و گازهای پیک نیک را در معرض نور مستقیم خورشید و حتی بیرون ساختمان قرار ندهید.

وی اضافه کرد: اطمینان حاصل کنید که بار اضافی مصرف بر روی شبکه برق خانگی و تجاری یا صنعتی به‌ویژه در زمان پیک مصرف وارد نکنید و از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر از ترددهای غیر ضروری خودداری کنید.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی بیان کرد: چند ظرف آب را در لبه پنجره‌ها، بالکن‌ها، حصارها، مزارع و در پشت بام‌ها در سایه قرار دهید تا تشنگی پرندگان و دیگر حیوانات برطرف شود.

وی در پایان تاکید کرد: همه‌ی بحران‌ها را می‌توان با تمهیدات لازم با کمترین خسارت‌ها پشت سر گذاشت فقط باید همه‌ی مردم و دستگاه‌های مسئول همکاری کنند.

انتهای پیام /