نه فامیل دارم، نه باند دارم، نه مافیا دارم/ تا روزی که هستم اجازه رانت خواری نمی‌دهم
نه فامیل دارم، نه باند دارم، نه مافیا دارم/ تا روزی که هستم اجازه رانت خواری نمی‌دهم
وزیر تبریزی صنعت، معدن و تجارت در نشستی با نمایندگان فراکسیون ولایی مجلس عنوان کرد که مافیا، باند و فامیل ندارم.

به گزارش شمس،  رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست با نمایندگان فراکسیون ولایی مجلس ضمن تشکر از اظهارات صریح اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی، اظهار داشت: امسال رونق تولید را با یک مدیریت جهادی در دستور کار وزارتخانه قرار دادیم و علیرغم تمام مشکلات و مانع‌سازی دشمنان، گشایش‌هایی صورت گرفته است.

وی افزود: تامین مواد اولیه و تامین نقدینگی برنامه‌ریزی شده و به طور مستمر پیگیر هستیم، همین امروز با بانک مرکزی نیز جلسه داریم، از آنجایی که دشمن مسیر تعاملات ارزی را بسته اما وزارت صمت راهکار دارد و از ابزارهای خود استفاده می‌کند.

نه فامیل دارم، نه باند دارم، نه مافیا

رحمانی ادامه داد: هر کدام از نمایندگان محترم در هر قسمت از وزارتخانه اینجانب مافیا یا رانت خواری سراغ دارند، صریح اعلام و معرفی کنند. قطعا در مقابل هر نوع رانت‌خواری و فساد می ایستیم و با هیچ احدی تعارف نداریم. بنده نه فامیل دارم، نه باند دارم، نه مافیا دارم.

وزیر صمت با بیان اینکه واردات در سال ۹۷ منفی ۲۳ بوده است، گفت: در کالاهای مصرفی منفی ۳۰ بوده و مواد اولیه منفی ۱۶ بوده، این آمار نشان می‌دهد که جهت‌گیری وزارت صمت درست بوده است. در سال‌‎های پیش‌تر واردات کالا را ممنوع کردیم زیرا تولید داخلی داشتیم، امسال نیز فهرست کالاهای تولید داخل را اعلام کرده و واردات آنها را ممنوع شد.

نباید تحت تاثیر فضای روانی که دشمن ایجاد کرده قرار گیریم

وی افزود: اعلام می‌کنیم هر کسی، هر کالا و قطعه‌ای را می‌تواند در داخل تولید کند، حمایت و استقبال می‌کنیم، تولید داخل اولویت اصلی وزارت صمت است، بنده با روحیه جهادی و بسیجی کار می کنم و با قدرت در خط مقدم جبهه تلاش می‌کنم، همه ما باید توجه داشته باشیم که تحت تاثیر فضای روانی که دشمن مدیریت می‌کند، قرار نگیریم.

رحمانی اظهار داشت: وزارت صمت تولید خودروی داخلی را راه اندازی کرده و به زودی بازار را مدیریت می کنیم، قطعه سازان شروع به ساخت کرده اند، در مورد قیمت ها همین هفته جلسه گذاشتیم. امروز بعدازظهر هم جلسه داریم و قطعاً نظارت قوی و گسترده خواهد شد و در این زمینه از همه ظرفیت‌ها استفاده می کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: قدرت گسترده بسیج و بسیج اصناف به کمک وزارت صمت آمده است، البته اخطار مربوط به کارشکنی دشمن و خرید محصولات کشاورزی با مدیریت خارجی درست است و قطعا از این موضوع جلوگیری و کنترل خواهد شد.

به هیچ احدی رانت نداده و نخواهیم داد

وی افزود: در حال حاضر دریافت ارز و هزینه‌کرد آن کاملا ردیابی و محدودیت‌های آن  کاملا رعایت می‌شود، هرگونه تخلف به محاکم قضائی معرفی می‌شود و هیچ مماشاتی با این مسائل نداریم، به هیچ احدی رانت نداده و نخواهیم داد و تا روزی که هستیم اجازه رانت‌خواری نمی‌دهیم.

میزان صادرات مثبت می‌شود

رحمانی ادامه داد: در حوزه ارز ما مصرف کننده ارز هستیم و باید نیاز ارزی بخش تولید تامین شود، در این زمینه مجلس محترم هم به ما خیلی کمک کرده است. در مورد صادرات ما در سال ۹۷ صادرات منفی ۵ بوده به ویژه در نیمه دوم سال گذشته ما راهکارهایی پیدا کردیم که بتوانیم در همین شرایط تحریمی صادرات را مثبت کنیم و ترازمان را مثبت خواهیم کرد.

همسایگان در اولویت صادرات تجاری هستند

رحمانی اظهار داشت: همسایگان را در اولویت اول صادرات تجاری قرار دادیم و با مقامات کشورهای همسایه مذاکره کردیم. خط قرمز ما در صادرات حفظ و تامین کالاهای اساسی و مصرفی مردم است و در این زمینه کوتاه نمی آییم. مردم مطمئن باشند کالاهای مصرفی و اساسی آنها را تامین می کنیم.

قرارگاه تولید در وزاتخانه صمت تشکیل شده است

وزیر صمت افزود: ما در وزاتخانه قرارگاه تولید تشکیل دادیم، در این قرارگاه سیاستگذاری می کنیم، سازمان حمایت هم به صحنه آمده و قطعاً آینده بهتری خواهیم داشت./

  • منبع خبر : خانه ملت