نه تنها کمبود کالا در آذربایجا‌ن‌شرقی نداریم، بلکه در برخی اقلام مازاد هم داریم
نه تنها کمبود کالا در آذربایجا‌ن‌شرقی نداریم، بلکه در برخی اقلام مازاد هم داریم
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: خوشبختانه بازار به رویه عادی خود نزدیک شده و درخصوص کالاهای اساسی، نه‌تنها کمبودی مشاهده نمی‌شود، بلکه شاهد مازاد برخی کالاها در سطح عرضه نیز هستیم.

به گزارش شمس، محمد کلامی روز سه شنبه در پایان جلسه کمیته مشترک تنظیم بازار در گفت و گو با خبرنگاران درخصوص آخرین وضعیت بازار کالاهای اساسی در استان اظهار کرد: اکنون برخی از اقلام اساسی در یک فضای رقابتی حتی با قیمتی کمتر از قیمت مصوب در برخی مراکز عرضه می‌شود و مشکلی در تأمین این اقلام نداریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی درخصوص وضعیت نان، گفت: عرضه نان نیز در سه روز اخیر متعادل‌تر شده و امروز شاهد کاهش صف‌ها در مقابل نانوایی‌ها بودیم.

وی افزود: با افزایش سهمیه ۵۷ نانوایی و افزایش نوبت‌های کاری نانوایی‌ها و همچنین پخت نان توسط برخی نهادها، انتظار داریم که در روزهای آینده، وضعیت عرضه نان به حالت عادی برگردد.

۸۵ درصد از خانوارهای آذربایجان شرقی یارانه اصلاح ارز ترجیحی دریافت کردند

کلامی درخصوص پرداخت یارانه نقدی به خانوارها نیز گفت: ۸۵ درصد از خانوارهای استان مشمول دریافت یارانه اصلاحی شدند که یارانه دو ماه به حساب آنها واریز و همزمان با آزادسازی قیمت‌ها، امکان برداشت یارانه یک ماه برای آنها فراهم شد.

وی در خصوص خانوارهایی که مشمول دریافت یارانه نشده‌اند نیز گفت: این خانوارها دو دسته هستند؛ خانوارهایی که تا ماه قبل یارانه دریافت می‌کردند، برای اعتراض و درخواست بازبینی باید به سامانه حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه کنند و خانوارهایی که قبلاً یارانه دریافت نمی‌کردند و اکنون متقاضی دریافت یارانه هستند، منتظر اعلام وزارت کار مبنی بر راه‌اندازی سامانه یارانه و ثبت‌نام در این سامانه باشند.

انتهای پیام/