نهمین نشست سالانه مجمع یاران ماندگار برگزار می‌شود
نهمین نشست سالانه مجمع یاران ماندگار برگزار می‌شود
نشست سالانه مجمع فارغ التحصیلان بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز (یاران ماندگار) برگزار می‌شود.

محمدرضا اکبری در گفتگو با خبرنگار شمس در خصوص مجمع فارغ التحصیلان بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز، گفت: نهمین نشست این مجمع ۲۸ آبان ماه ساعت ۸ صبح الی ۱۲ ظهر به صورت ویدیو کنفرانس در بستر فضای مجازی و با حضور تعداد محدودی از اعضا و هیئت امناء در تهران برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در این نشست گزارش عملکرد یک سال گذشته مجمع ارائه گردیده و همچنین هیئت امنای جدید با رای اعضا جهت فعالیت یک سال آتی انتخاب خواهند شد.

رئیس هیات امنای دوره هشتم یاران ماندگار، سخنرانی روح‌الله متفکر آزاد از اعضای یاران ماندگار و نماینده مردم تبریز در مجلس و طرح دیدگاه‌های اعضا در مورد فعالیت‌های مجمع را از دیگر برنامه‌های نشست نهم عنوان کرد.

اکبری یادآور شد: این مجمع در سال ۹۰ با هدف مشارکت و هم افزایی در فضای خارج از دانشگاه بین دانش آموختگان راه اندازی شده و هم اکنون یک هزار عضو ثابت و بیش از ۵۰۰ عضو فعال دارد.

وی با اشاره به صندوق قرض الحسنه یاران ماندگار اظهار داشت: یکی از فعالیت‌های مجمع در حوزه اقتصادی راه اندازی صندوق و ارائه وام بی‌بهره با اقساط سبک است که توانسته در این مدت گره گشای اقتصادی بسیاری از اعضای مجمع باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه پنج تبریز با اشاره به فعالیت‌های جهادی و خیرخواهانه این مجمع، یادآور شد: با “کریمان” و گروه‌های جهادی دو هسته اصلی فعالیت‌های عام المنفعه و خیرخواهانه هستند که با حمایت‌های مادی و معنوی اعضای مجمع در حوزه‌های مختلف خدمت رسانی به محرومین و مستضعفین را مورد توجه قرار داده‌اند.

اکبری ادامه داد: در یکی دیگر از طرح‌های خیرخواهانه نیز برخی از اعضا خود را موظف به تخصیص حداقل یک درصد از حقوق ماهیانه برای تامین مخارج گروه‌های خیریه‌ای مجمع نموده‌اند.

وی پوشش گسترده اخبار و کنشگری یاران در فضای مجازی و نیز برگزاری لایوهای تخصصی در حوزه‌های مختلف با حضور یاران ماندگار را از فعالیت‌های رسانه‌ای مجمع برشمرد.

رئیس هیات امنای دوره هشتم یاران ماندگار با اشاره به فعالیت کارگروه مطالعات اذعان داشت: اقتصاد دانش بنیان عنوان کارگروهی است که توسط اعضای مجمع در این حوزه فعالیت‌های منسجم علمی_اقتصادی را در پیش گرفته‌اند.

اکبری خاطر نشان کرد: با تشکیل کارگروهی در تلاش هستیم تا ورودی‌های جدید را به مجمع دعوت نموده و بانک اطلاعات اعضا را جهت بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت این جمع تکمیل نماییم.

اکبری ضمن دعوت از تمام اعضای مجمع جهت شرکت مجازی در نشست نهم ابراز داشت: اعضای مجمع در اولین فرصت نام و نوع مشارکت خود (حضوری و یا مجازی) را به دبیرخانه اعلام نمایند همچنین لینک دسترسی به سامانه و آدرس محل برگزاری متعاقبا در صفحه یاران ماندگار اطلاع رسانی خواهد شد.