نهادهای زیر نظر دولت در بازار گران‌فروشی می‌کنند/ با کاهش نرخ دلار باید قیمت‌ها ۴۰ درصد افت می‌کرد
نهادهای زیر نظر دولت در بازار گران‌فروشی می‌کنند/ با کاهش نرخ دلار باید قیمت‌ها ۴۰ درصد افت می‌کرد
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید قیمت کالاها در ماه‌های اخیر علیرغم اُفت نرخ دلار افزایش پیدا کرده و دولت نیز نسبت به ساماندهی این وضعیت بی‌توجه است.

به گزارش شمس، نادر قاضی پور ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره تداوم گرانی‌ها در بازار، متذکر شد: نبود نظارت بر بازار موجب شد، همزمان با رشد نرخ ارز، قیمت کالاهای اساسی و مواد غذایی، افزایش چشم‌گیری را تجربه کند و حال که دلار در سراشیبی قرار گرفته است، قیمت‌ها نه تنها کاهش پیدا نمی‌کند بلکه روز به روز نیز بیشتر می‌شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر که قیمت دلار کاهش پیدا کرده بهای کالاها نیز باید ۳۰ تا ۴۰ درصد کم شود حال آنکه دولت هیچ تدبیری برای ساماندهی و تنظیم بازار اتخاذ نمی‌کند.

وی با بیان اینکه نخستین گرانفروشی توسط پتروشیمی‌ها و زیر مجموعه برخی وزارتخانه‌های انجام گرفت، اظهار کرد: انتظار می‌رفت دولت از افزایش قیمت‌ها جلوگیری کرده و با متخلفان برخورد کند، حال آنکه توجهی به این موضوع ندارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از تداوم گرانی‌ها، ادامه داد: برخی کارخانه‌ها، شرکت ها و هلدینگ‌ها مانند شستا و… گرانفروشی می‌کنند، دولت باید منشا این افزایش قیمت ها را کشف کرده و با آن برخورد کند.

قاضی پور با بیان اینکه افزایش قیمت کالاها علیرغم اُفت نرخ دلار ادامه دار است، اضافه کرد: به زعم دولت اقتصاد آزاد باید در کشور اجرایی شده و قیمت‌ها با عرضه و تقاضا تنظیم شود حال آنکه این سیاست نمی‌تواند در کشور جهان سومی که تحت تحریم‌های شدید است، پاسخگو باشد.

انتهای پیام/