نمایندگان از طرف خودشان حرف بزنند نه مجلس/ نمی‌توانیم مردم را از فضای مجازی محروم کنیم
نمایندگان از طرف خودشان حرف بزنند نه مجلس/ نمی‌توانیم مردم را از فضای مجازی محروم کنیم
روح‌الله متفکر آزاد با انتقاد از نمایندگانی که نظرات خود را به نام کلیت مجلس مطرح می‌کنند، گفت: در مجلس یازدهم اصلا در خصوص فیلترینگ فضای مجازی بحث نشده است.

«روح‌الله متفکرآزاد» در گفت‌وگو با خبرنگار شمس در واکنش به اخبار منتشر شده به نقل از یک نماینده مبنی بر اینکه مجلس یازدهم دنبال فیلترینگ اینستاگرام است، اظهار داشت: از نمایندگان مجلس انتظار می‌رود هنگام ارائه‌ی نظرات و دیدگاه‌هایشان از طرف کلیت مجلس صحبت نکنند.

وی افزود: از طرف مجلس تنها رئیس آن می‌تواند صحبت کند که آن نیز ساز و کار و شرایط خود را دارد و سخنگوی هیئت رئیسه‌ی مجلس نیز مشخص است، لذا هر نماینده‌ای صحبت می‌کند درباره خودش حرف بزند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه اصلاً در رابطه با فیلترینگ ابزارهای فضای مجازی در مجلس بحث نشده است، خاطرنشان ساخت: نظرات در این خصوص متفاوت است و بنده شخصاً معتقدم باید از ظرفیت فضای مجازی استفاده شود و ما نمی‌توانیم مردم را از دسترسی به آن محروم کنیم.

وی یادآور شد: در جلسه‌ای که نمایندگان مجلس با وزیر ارتباطات داشتند در خصوص ایجاد شبکه ملی اطلاعات و جلوگیری از دسترسی بیگانگان به داده‌های مردم بحث شد و این به هیچ‌وجه به معنای محرومیت از فضای مجازی نیست.

عضو هیئت رئیسه‌ی مجلس یازدهم در پایان تاکید داشت: ما قائل بر افزایش سواد رسانه‌ای مردم هستیم و در عین حال معتقدیم باید شاهد ولنگاری در فضای مجازی و رهاسازی آن به حال خود نباشیم تا مبادا این بستر تبادل اطلاعات به محل آسیب‌های اجتماعی مبدل شود.

انتهای پیام/