نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌های دیجیتال آذربایجان شرقی برپا می‌شود
نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌های دیجیتال آذربایجان شرقی برپا می‌شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی زمان برگزاری هفدهمین نمایشگاه کتاب تبریز را ۲۹ مهر تا ۴ آبان اعلام کرد و گفت: نمایشگاه مطبوعات استان و رسانه‌های دیجیتال نیز همزمان با این نمایشگاه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود.

به گزاش شمس، محمد محمدپور در نشست هماهنگی کمیته‌های برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز، اظهار کرد: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز در عین اینکه تفرجگاه اهالی فرهنگ و ادب و علم است، محل تعامل اندیشه و نضج افکار نیز محسوب می‌شود.

وی افزود: پس از ۱۶دوره‌ی برگزاری، این نمایشگاه در هفدهمین دوره‌ی برگزاری، جوان و پرنشاط بوده و به همین جهت جوانان صاحب فکر، اصلی‌ترین مطالبه‌گران این نمایشگاه هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان،ارتقای سطح آگاهی و دانایی افراد جامعه را از مهمترین رویکردهای برگزاری نمایشگاه کتاب عنوان کرد و گفت: در دنیای امروز سطح توسعه‌ی فرهنگی کشورها با معیار مطالعه و کتاب سنجیده می‌شود و یکی از نقش‌های مهم نمایشگاه‌های کتاب، تبادل فرهنگی و یادگیری از یکدیگر و همچنین تاثیر متقابل افکار و اندیشه‌ها بر یکدیگر است و به عبارتی از طریق نمایشگاه کتاب می‌توانیم نشان دهیم که در جامعه متنوع ایرانی، اهل قلم در تعامل با یکدیگر بوده و تفکرات متنوع می‌توانند خود را بروز دهند.

محمدپور تشریح کرد: طی برگزاری نمایشگاه کتاب تبریز، همواره شاهد استقبال پرشور اقشار مختلف مردم و به ویژه جوانان از این نمایشگاه بوده‌ایم و این امر نشان دهنده‌ی اهمیت و جایگاه کتاب خوانی در جامعه ایرانی است و ما باید برای ارتقای این فرهنگ اهتمام بیشتری داشته باشیم.