نقش مهم رسانه‌ها در آگاهی و اعتلای جامعه مردم/ به‌دنبال تقویت ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی هستیم
نقش مهم رسانه‌ها در آگاهی و اعتلای جامعه مردم/ به‌دنبال تقویت ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی هستیم
حجت الاسلام رسول برگی گفت: مدیریت شهری به‌جد پیگیر تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی است و از هیچ تلاشی برای خدمات رسانی مطلوب به شهروندان محترم فروگذار نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار شمس، حجت الاسلام رسول برگی ظهر امروز با حضور در تحریریه شمس در جریان روند فعالیت این رسانه قرار گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در جریان این بازدید با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها و خبرنگاران در آگاهی و اعتلای جامعه مردم تصریح کرد: این خبرنگاران هستند که برای یافتن حقیقت و انعکاس و رساندن آن به مردم، پرچم رسالت اطلاع رسانی را به دست گرفته و چراغ راه افکار عمومی شده‌اند. در واقع خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای با احساس مسئولیت در صحنه‌های مختلف حضوری فداکارانه و شجاعانه دارند.

وی ادامه داد: مدیریت شهری از هرگونه نقد منصفانه استقبال می‌کند و معتقد هستیم این نقد چراغ راه ما برای رسیدن به اهداف است.

حجت‌الاسلام برگی در بخش دیگری از سخنان خود، به تشریح اقدامات یک سال اخیر شورا و شهرداری در حوزه‌ حمل‌‌ونقل عمومی پرداخت و گفت: حدود ۱۷۰ دستگاه اتوبوس زمان شیوع بیماری کرونا به‌خاطر سوء مدیریت و بی‌تدبیری منفک شده‌اند و به شهرهای دیگری همچون شیراز و تهران رفته‌اند، الآن با فروکش کردن این بیماری بالطبغ رفت‌وآمد مردم بیشتر شده و هر چقدر پیگیری می‌کنیم که این اتوبوس‌ها به شهر خودمان برگردند نتیجه نمی‌دهد و این یعنی ما به‌جای توسعه و ارتقای ناوگان اتوبوسرانی‌، پسرفت داشته‌ایم! من این را یک ضربه جبران‌ناپذیر قلمداد می‌کنم.

وی افزود: این کمبود اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی بعضاً باعث کاهش کیفیت خدمت‌رسانی به مردم و ایجاد نارضایتی می‌شود، اما مجموعه مدیریت شهری از هیچ تلاشی برای خدمات رسانی مطلوب به شهروندان محترم فروگذار نمی‌کند.

به گفته وی، عقب ماندگی که در شرکت واحد وجود دارد تمام ظرفیت و انرژی مدیران شهری را متمرکز کرده است که این خلا ها پوشش داده شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به اینکه در این مدت اتفاقات نیکی در حوزه توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی افتاده است، گفت: در دوران سرپرستی شهرداری، با مساعدت و پیگیری شورای اسلامی و شهرداری کلانشهر تبریز و با تلاش مدیرعامل و همکاران شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه، ۱۹ دستگاه اتوبوس جدید خریداری شد و به ناوگان اتوبوسرانی تبریز اضافه شد. همچنین در زمان حضور وزیر کشور در تبریز، دستور تامین و تخصیص ۳۰۰ دستگاه اتوبوس جدید برای تبریز را گرفتیم و اقدامات و پیگیری‌های بعدی آن به‌جد در حال انجام است.

وی با بیان اینکه موقعیت منطقه آزاد ارس و همجواری با تبریز می‌تواند برای ما منشا خیر و برکاتی باشد، اظهار کرد: با هماهنگی‌ شهردار محترم، در حال طرح این موضوع هستیم که اتوبوس‌های ارس پلاک مجوز ورود و فعالیت در ناوگان اتوبوسرانی شهر تبریز را داشته باشند.

برگی در ادامه با بیان اینکه مدیریت شهری تبریز عزم خود را برای تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوس و تاکسی جزم کرده است، تصریح کرد: یکی از وسایل حمل و نقل عمومی دیگر مترو است که باز هم به‌جد پیگیر هستیم و در حال حاضر هم خط یک مترو تا پایان سال به طور کامل به بهره‌برداری خواهد رسید و تمام اقدامات مربوط به فاینانس خط دوم قطار شهری تبریز نیز انجام یافته و تنها در حال پیگیری امضای رئیس دولت جهت نهایی شدن این موضوع هستیم.

رئیس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: در گذشته پل ارتش نشان بی‌تدبیری مدیریت شهری بود، با روی کار آمدن مدیریت جدید در حوزه شهرداری اکنون این روگذر با تلاش شبانه روزی همکاران و پیگیری‌ها و نظارت مستمر، ۸۵ درصد پیشرفت داشته است و طبق زمان‌بندی تا ۳۷ روز دیگر افتتاح می‌شود. قدم‌های بزرگی در تمامی حوزه‌ها برداشته شده و امیدواریم با تلاش و برنامه ریزی هدفمند مجموعه مدیریت شهری اعم از شهرداری و شورای شهر شاهد شتاب توسعه و عمران و آبادانی بیشتر شهر باشیم.

گفت‌وگو از: میلاد نوروزی

انتهای پیام /