نقش صنعت چاپ در توسعه تولید و صادرات
نقش صنعت چاپ در توسعه تولید و صادرات
استاندار آذربایجان‌ شرقی با اشاره به اهمیت صنعت چاپ، گفت: صنعت چاپ مکمل صنایع دیگر بوده و می‌تواند در توسعه صادرات، ارتقای کیفیت و ایجاد ارزش افزوده برای تولیدات داخلی نقش بسزایی داشته باشد .

به گزارش شمس، محمدرضا پورمحمدی در نشست بررسی مسائل و مشکلات صنعت چاپ و بسته‌بندی استان که در آستانه روز ملی صنعت چاپ تشکیل شد، افزود: صنعت چاپ و بسته‌بندی نقش ویژه‌ای در همه عرصه‌ها دارد و بویژه در عرصه اقتصادی، این صنعت می‌تواند موجب توسعه صادرات و عرضه محصولات باکیفیت در بازارهای داخلی و خارجی شود .

وی با بیان اینکه صنعت چاپ تک‌بعدی نیست، افزود: این صنعت دارای وجهه هنری نیز هست و حضور مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی و صنعت، معدن و تجارت در این نشست نیز نشان می‌دهد که صنعت چاپ درواقع یک هنرصنعت است .

پورمحمدی با تاکید بر اینکه ارتباط صنعت چاپ با فناوری‌های روز دنیا باعث دوام آن می‌شود، اظهار داشت: اهل صنعت بودن فعالان این حوزه از عمده ویژگی‌های مهم صنعت چاپ در تبریز است .

پورمحمدی با اشاره به پیشگام بودن تبریز در صنعت چاپ، گفت: تبریز مایه سربلندی همه ماست و ما نیز باید برای سربلند نگه داشتن تبریز تلاش کنیم .

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با تأکید بر حمایت همه‌جانبه از فعالان صنعت چاپ و بسته‌بندی در استان، گفت: همه مسئولان وظیفه دارند در شرایط کنونی در کنار واحدهای صنعتی و تولیدی باشند .

اعضای هیأت مدیره اتحادیه چاپخانه‌داران استان نیز در این نشست مسائل و مشکلات این صنعت را مطرح کردند .

در این نشست برخی از مسائل صنعت چاپ و بسته‌بندی همچون مسائل مالیاتی، ایجاد ناحیه تخصصی صنعت چاپ و همچنین برخی از مشکلات شهرک صنعتی عالی‌نسب از جمله راه دسترسی به آزادراه پیامبر اعظم و تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز واحدهای مستقر در این شهرک بررسی شد .

استاندار آذربایجان شرقی پیش از این نشست از واحد چاپ و بسته‌بندی هاتف در شهرک صنعتی عالی‌نسب بازدید کرد .

این واحد تولیدی در سال ۹۲ تاسیس شده و با سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد تومانی زمینه اشتغال بیش از ۱۰۰ نفر را با ظرفیت چاپ سالانه ۶ هزار تن مقوا و ۲۵۰ تن IML فراهم کرده است.

  • منبع خبر : ایرنا