نقش بانوان آذربایجان شرقی در دفاع مقدس به کتاب و مستند تبدیل شود
نقش بانوان آذربایجان شرقی در دفاع مقدس به کتاب و مستند تبدیل شود
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی گفت: باید نقش بانوان در هشت سال دفاع مقدس را به صورت کتاب و مستند تهیه کنیم و در اختیار جوانان امروزی قرار دهیم تا روحیه ایثار و گذشت را در خواهران امروزی نهادینه کنیم.

به گزارش شمس،، سردار سرتیپ دوم پاسدار اصغر عباسقلی زاده، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی، در همایش نقش زن در هشت سال دفاع مقدس که در تالار جمهوری استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد، با تاکید بر اینکه ایثارگری بانوان باعث موفقیت رزمندگان شده است، اظهار داشت: پیروزی انقلاب و جنگ را مدیون فعالیت خواهران هستیم و امنیت و عزت و اقتدار و آسایش کنونی مملکت ما مدیون خون‌های ریخته شده‌ خواهران و برادران شهید است.

جانشین سپاه عاشورای آذربایجان شرقی ادامه داد: باید نقش بانوان در هشت سال دفاع مقدس را به صورت کتاب و مستند تهیه کنیم و در اختیار جوانان امروزی قرار دهیم تا روحیه ایثار و گذشت را در خواهران امروزی نهادینه کنیم تا بلکه جامعه بیمه شود و از این طریق بتوانیم تهدیدات فرهنگی دشمنان را خنثی کنیم.

با تمام توان به وصیت نامه شهدا پایبندیم

در ادامه این مراسم، فرماندار تبریز، بهروز مهدوی اظهار داشت: صدام قبل از شروع جنگ عنوان کرده بود که بعد از یک هفته در تهران خواهد بود. اما این اراده و خواست خداوند بود که مملکت و انقلاب ما را حفظ کند، چون سرچشمه این انقلاب الهی است.

مهدوی ادامه داد: امنیت و عزت کنونی را مدیون جنگ و خون پاک شهدا هستیم و به برکت همین خون پاک شهدا است که نام انقلاب اسلامی روز به روز در دنیا بهتر می‌شود و ایران به الگویی برای جهان اسلام و خاورمیانه تبدیل شده است.

فرماندار تبریز با قدردانی از نقش زنان در عرصه‌های دفاع مقدس افزود: اگر دلاوری‌های مادران شهدا نبود، بی شک در این راه موفق نمی‌شدیم.

وی خاطرنشان کرد: هر ایرانی غیرتمند متعصب ادامه دهنده راه شهدا خواهد بود، چرا که آنان از بهترین ایام زندگیشان گذشتند و در راه اسلام و برای دفاع از دین جنگیدند و شهید شدند و اجازه ندادند ذره‌ای از خاک وطن به دست دشمن بیفتد.

مهدوی ادامه داد: روز به روز نام شهدا و اهدافشان پررنگ‌تر می‌شود و ما با تمام توان به وصیت نامه شهدا پایبندیم و راه آنان را ادامه خواهیم داد و اجازه نخواهیم داد ذره‌ای نقصان در پیگیری اهداف شهدا به وجود بیاید.

بهروز مهدوی فرماندار تبریز گفت: فارغ از بحث‌های دیپلماسی، انقلاب ایران شبیه یک معجزه و فراتر از محاسبات انسانی است و با وجود تهدیدهای گوناگونی که از سوی دولت‌های ابرقدرت دنیا می‌شود، با تمام قدرت در مقابل دنیا ایستاده‌ایم.

وی در آخر با تاکید بر حفظ وحدت و انسجام داخلی تصریح کرد: باید هوشیار و مواظب باشیم و نگذاریم بهانه دست دشمن بیفتد. باید در مقابل دشمن متحد بایستیم، طوری که دشمن احساس کند «ید واحد» هستیم و امکان نفوذ در بین ما نیست.