سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی از بزرگترین شرکت شتاب دهنده کسب و کارهای نوپا، تولید کننده بردهای الکترونیک لوازم خانگی در ایران (صنایع صبح پارلار) بازدید بعمل آورد.

به گزارش شمس، سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی از بزرگترین شرکت شتاب دهنده کسب و کارهای نوپا، تولید کننده بردهای الکترونیک لوازم خانگی در ایران ( صنایع صبح پارلار ) بازدید بعمل آورد.

علی مشایخی، سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی به همراه هیات همراه در بازدیدی از شرکت صنایع صبح پارلار آسیا بزرگترین تولید کننده بردهای الکترونیکی لوازم خانگی از نزدیک در جریان روند فعالیت های تولیدی و تحقیقاتی این شرکت قرار گرفت.

جعفر صبحی، مدیرعامل این شرکت ضمن خوش آمدگویی گفت: در حال حاضر در مجموعه پارلا تعداد ۲۵۰ نوع محصول الکترونیکی در زمینه های مختلف مانند سیستم های کنترلر و نمایشگر لوازم خانگی، اتوماسیون های صنعتی و خودرو سازی طراحی و تولید می شود.

وی در ادامه افزود: این شرکت همچنین به عنوان شتاب دهنده کسب و کارهای نوپا نیز مشغول فعالیت بوده و در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی مستقر شده است.

وی با اشاره به تعداد کارکنان این شرکت که بیشتر آنان را فارغ التحصیل و نخبگان دانشگاهی در رشته های مختلفی چون؛ مهندسی برق، مکانیک، فناوری اطلاعات تشکیل می دهند، گفت: براساس تجربه کاری، برگزاری دوره های مهارتی برای تکنسین ها و کارگران شاغل در مجموعه در بهره وری و افزایش بازدهی آنان تاثیر زیادی داشته است.

وی ضمن قدردانی از فعالیتهای صورت گرفته در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان، تربیت نیروی کار ماهر و متخصص و تکنسین های برجسته را ازمهمترین کارهای این اداره کل برشمرد.

در این دیدار، علی مشایخی با اشاره به گستره آموزش های مهارتی و وجود مراکز آموزش فنی و حرفه ای با تجهیزات و امکانات مناسب و بهره گیری از تکنولوژی های به روز در این کارگاههای آموزشی افزود: در مجموعه مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره سه تبریز که متولی آموزشهای نوین مهارتی است؛ بیش از ۸۰ درصد مراجعه کنندگان فارغ التحصیلان دانشگاهی و یا دانشجویان مشغول به تحصیل می باشند.

وی با اشاره به استقرار برخی مراکز رشد واحدهای فناورانه در مراکز آموزش فنی و حرفه ای، تعامل و همکاری و ایجاد فضای اشتراکی باز آموزشی را در روند اشاعه آموزش های فنی و حرفه ای و سمت و سو گرفتن این آموزشها از سنتی به آموزش های نو را حرکتی سازنده برشمرد.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی ارتباط این اداره کل را با جامعه صنعت و کارگاههای تولیدی بسیار خوب ارزیابی کرد و ایجاد مراکز جوار و بین کارگاهی و نیز ارائه آموزش های دوگانه را از طرح های موفق در مهارت افزایی شاغلین در صنعت دانست.

در این دیدار دو طرف بر تعامل همه جانبه و تدوین استاندارد های آموزشی به خصوص مهندسی برق مجموعه پارلار تاکید کرد.

صبحی، مدیرعامل شرکت پارلا الکتریک از تجهیز کارگاه iot مرکز نوآوری مهارت و سنجش صلاحیت حرفه ای اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی خبر داد.

انتهای پیام /