نقشه راه توسعه تفرجگاه عینالی تدوین شود/ ضرورت راه اندازی توربین‌های بادیِ مستقر در قله کوه برای تامین برق پارک
نقشه راه توسعه تفرجگاه عینالی تدوین شود/ ضرورت راه اندازی توربین‌های بادیِ مستقر در قله کوه برای تامین برق پارک
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه طرح‌های توسعه سازمان عمران عینالی، نیازمند در نظر گرفتن اقتضائات گردشگری است، گفت: یک چشم‌انداز و نقشه راه مدونی لازم است تا اهتمام دستگاه‌ها معطوف بر اجرای طرح شود.

به گزارش شمس، عابدین خرم در جلسه شورای سازمان توسعه و عمران عینالی تبریز به مدیرعامل این سازمان ماموریت داد که تهیه نقشه راه پیشرفت و تکمیل طرح‌های توسعه را کلید زده و در مدت زمان ممکن تدوین شود تا از اقدامات پراکنده و موازی دستگاه‌ها جلوگیری شود.

خرم همچنین برای ادارات آب، برق و گاز ضرب‌العجل یک ماه تعیین کرد تا مطالعاتی در خصوص نیازهای زیرساختی انجام داده و هزینه‌های تامین را متناسب با فازبندی طرح‌های توسعه احصا کنند.

وی ایجاد درآمد پایدار را یکی از ضروریات مجموعه‌های خدماتی توصیف کرد و یادآور شد: اگر درآمد پایدار مبتنی بر سرمایه‌گذاری‌ و دیگر روش‌های قانونی شکل نگیرد، اعتبارات دولتی و شهرداری کفاف اداره چنین مجموعه‌ای را نمی‌دهد.

استاندار آذربایجان‌شرقی راه‌اندازی مجدد توربین‌های بادیِ مستقر در قله کوه و بهره‌مندی از برق پاک را مورد تاکید قرار داد و گفت: دامداری‌های غیرمجازی که در این محدوده شکل یافته، آسیب‌رسان بوده و هرچه سریعتر باید تعیین تکلیف شوند.

سرپرست شهرداری تبریز هم توسعه تفرجگاه عینالی را در گرو همراهی دستگاه های اجرایی دانست و از تمام دستگاه‌های اجرایی استان خواست اختیارات قانونی و امکانات خود را برای توسعه هرچه بیش‌تر تفرجگاه عون ابن علی که سالانه میزبان هزاران نفر از شهروندان و گردشگران است به کار گیرند.

مهدی یوسفی اظهار کرد: این تفرجگاه که محدوده‌ای پنج هزار و ۶۲۰ متر مربعی دارد، یکی از ظرفیت‌های عظیم شهر تبریز در حوزه گردشگری به شمار می‌آید و به باور ما می‌توان با تلاش بیش‌تر، این مجموعه را توسعه بخشید.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های همیشگی ما، تخصیص اعتبارات ملی برای توسعه تفرجگاه عون ابن علی است؛ اگرچه شهرداری تبریز با تمام توان برای پیش‌برد امور این تفرجگاه تلاش می‌کند اما واقعیت این است که با تزریق اعتبارات ملی، توسعه این تفرجگاه می‌تواند شتاب بیش‌تری بگیرد.

انتهای پیام/