نظرات اعضای شورا نسبت به افزایش قیمت بنزین
نظرات اعضای شورا نسبت به افزایش قیمت بنزین
جلسه امروز شورای شهر تبریز با بررسی برنامه پنج ساله و اساسنامه سازمان‌های وابسته به شهرداری تبریز برگزار شد.

به گزارش شمس، جلسه امروز شورای شهر تبریز با حضور تمام اعضا و با بررسی احکام پنج ساله شهرداری(مرکز پژوهش‌ها) آغاز به کار کرد. در ابتدای این جلسه شهرام دبیری در نطق پیش از دستور با اشاره به افزایش قیمت بنزین اظهار داشت: در خصوص افزایش قیمت بنزین بهتر بود با برنامه‌ریزی و ذهنیت بهتری این کار انجام شود تا چنین اعتراضاتی نیز رخ ندهد.

وی با بیان اینکه دولت باید به آثار تورمی این افزایش قیمت توجه کند، گفت:اگر ما به تفاوت این قیمت به مردم پرداخت شود می‌تواند طرح خوبی باشد. شهرداری تبریز نیز باید در خصوص حمل‌ونقل عمومی و عدم افزایش نرخ نظارت داشته باشد.

در ادامه محمدباقر بهشتی در گزارش احکام پنج ساله شهرداری(مرکز پژوهش‌ها) عنوان کرد: برنامه پنج ساله شهرداری که تدوین شده در عمر ۱۱۲ ساله شهرداری بی‌نظیر است و به عنوان عملکرد خوب شورای پنجم نوشته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این برنامه پنج ساله با کار کارشناسی و نظرات صاحبان اندیشه تدوین شده است، ابراز داشت: شهرداری تبریز در قالب چشم انداز ۱۲ ساله برنامه پنج ساله را تدوین کرده و نظر ما این است که خود کارشناسان و مدیران شهرداری در اجرای آن دخیل باشند.

غلامحسین مسعودی ریحان نیز در خصوص ضرورت نظارت شورا گفت: شورا اگر برنامه نداشته باشد نمی‌تواند وظیفه نظارتی خود را انجام دهد. چند نفر برنامه شورا را توام با برنامه شهرداری پیگیری کند تا در کنار یکدیگر تصویب شوند.

محمد فرج قلیزاده با اشاره پایبندی شهرداری به قوانین تشریح کرد: شهرداری باید از برنامه شورا پیروی کند و نباشد روزی که به یکباره قیمت بنزین سه برابر شود و مجلسی هم در کار نباشد.

وی در بخش دیگری در خصوص هفته کتابخوانی عنوان کرد: شهرداری تبریز مکلف بود در سال ۹۸ بخشی از تبلیغات محیطی را به تشویق کتابخوانی اختصاص دهد و جایگاهی برای کتابخانه در متر و اتوبوس قرار دهد؛ شهرداری پاسخگو باشد که در این خصوص چه کاری انجام داده است؟

فریدون بابایی‌اقدم با بیان اینکه این نگرانی وجود دارد که نکند یک سری گزارش‌ها در قفسات بماند، اظهار داشت: پیشنهادم این است که کمیسیون‌ها در مرکز پژوهش‌ها مشارکت داشته باشند زیرا طرح جامعه‌ای که نوشته شده مملو از اطلاعات غلط است.

در پایان تصویب شد که برنامه پنج ساله در جلسات آتی نیز بررسی و مورد تصویب شورا قرار بگیرد.

بررسی اساسنامه سازمان‌های وابسته به شهرداری(سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات) دیگر لایجه مورد بررسی امروز بود. بابایی‌اقدم با اشاره به انتصابات هیت مدیره‌ها در سازمان‌های وابسته به شهرداری تبریز یادآور شد: در بین نیروهای شهرداری کسانی بودند که در هفت شرکت عضو هیئت رئیسه بودندو اینکه چه زمانی به کار خودشان می‌رسیدند را خدا می‌داند.

وی با بیان اینکه این مشکل باید حل شود، گفت: عضو هیئت مدیره شدن لقمه‌ای بود که در گذشته شهرداران و اعضای شورا برای دوستانشان در نظر می‌گرفتند و اعضای هیئت مدیره بدون تخصص و تجربه انتخاب می‌شدند.

مسعودی ریحان نیز با تایید این مشکل ابراز داشت: کسانی هستند که بیست سال است عضو هیئت مدیره‌ها هستند و اگر قرار بود تحولی ایجاد کنند تا به امروز این کار را انجام می‌دادند و این وضعیت شهرداری نبود. این افراد باید به تایید شورای شهر برای عضویت در هیئت مدیره سازمان‌ها برسند.

سونیا اندیش نیز در این خصوص خاطرنشان کرد: برای نیروهای شهرداری محدودیتی در عضویت هیئت مدیره‌ها ایجاد شود تا جا برای دیگران و متخصصان نیز باز شود.