نظارت فراگیر نیازمند مشارکت مردم و گروه‌های ناظر مردمی است
نظارت فراگیر نیازمند مشارکت مردم و گروه‌های ناظر مردمی است
سرپرست استانداری آذربایجان شرقی تشکیل مجمع ناظران مردمی در دیوان محاسبات استان را اقدامی ارزشمند دانست و گفت: نظارت فراگیر نیازمند مشارکت مردم و گروه‌های مردمی است و در هر جایی که مردم وارد شده‌اند موفق بوده‌ایم.

به گزارش شمس، تراب محمدی در نشست مجمع ناظران مردمی دیوان محاسبات استان، با اشاره به شعار دولت سیزدهم مبنی بر دولت مردمی و ایران قوی، تحقق این شعار را در گرو نظارت مردم بر تمام امور کشور دانست و گفت: سیاست رئیس جمهور شهید و دولت مردمی سیزدهم این بود که گروه‌های ناظر مردمی تشکیل شده و بخشی از وظایف نظارتی دستگاه‌ها را برعهده بگیرند.

وی با اشاره به نقش بی‌بدیل دیوان محاسبات در حوزه انضباط مالی و سامان‌دهی اداری کشور، گفت: نظارت فراگیر در حوزه وظایف دیوان محاسبات، نیازمند همیاری و مشارکت مردم و ناظران مردمی است و این عزیزان نقش اساسی در تحقق اهداف دیوان محاسبات می‌توانند داشته باشند.

محمدی افزود: تشکیل گروه‌های ناظر مردمی در دیوان محاسبات استان حرکت خوبی است، زیرا در هر جایی که مردم وارد شده‌اند موفق بوده‌ایم.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه نظارت مردمی باید در جهت گره‌گشایی باشد نه عقده‌گشایی، افزود: گزارش ناظران مردمی باید مبتنی بر واقعیت و اسناد و مدارک باشد و باید افرادی در این گروه‌ها عضو شوند که باتقوا، متخصص، مورد اعتماد و دلسوز مردم و کشور باشند.

وی با تاکید بر ارائه آموزش‌های لازم به گروه‌های مردمی، گفت: کار دیوان محاسبات واقعا یک کار تخصصی است و باید با علم و آگاهی کامل انجام شود.

محمدی تصریح کرد: نظارت دقیق بر اجرای قوانین و مقررات مربوط به بودجه، در عین حال که از وقوع تخلفات و انحرافات جلوگیری می‌کند، نباید قدرت تصمیم‌گیری مدیران را برای اجرای برنامه‌های توسعه محدود کند.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی در ابتدای سخنان خود یاد و خاطره رئیس جمهور مردمی، وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه در استان و استاندار جهادی آذربایجان شرقی را گرامی داشت.