نظارت بر توزیع کالاهای اساسی در آذربایجان‌شرقی
نظارت بر توزیع کالاهای اساسی در آذربایجان‌شرقی
بزرگترین طرح نظارت بر توزیع کالاهای اساسی در آذربایجان‌شرقی آغاز شد.

به گزارش شمس، صابر پرنیان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی اظهار داشت: طرح ویژه نظارتی در قالب ۵۰ اکیپ در تبریز و ۴۰ اکیپ در شهرستان های استان با پشتیبانی بیش از ۲۰۰ نفر از کارشناسان سازمان های صمت، تعزیرات حکومتی، شرکت شهرکهای صنعتی و اتاق اصناف استان از صبح امروز شروع شده است.

وی با بیان این که هدف طرح بزرگ ویژه نظارتی کنترل مراکز عمده توزیع، انبارها و شرکت های پخش و در واقع گلوگاه های مهم توزیع کالاهای اساسی و مهم است، ادامه داد: طبق هماهنگی های انجام شده، قضات تعزیرات حکومتی نیز در کنار بازرسان حاضر بوده و در صورت مشاهده تخلف، بلافاصله تشکیل پرونده در محل صورت می گیرد.

پرنیان تصریح کرد: عرضه نکردن کالاهای اساسی در هریک از واحدهای صنفی موجود در حلقه زنجیره تامین، توزیع و عرضه احتکار محسوب می شود.

وی پرنیان با اشاره به اینکه پیش از این موضوعات مرتبط با تخلفات صنفی به همه شرکتهای پخش و فروشگاه های زنجیره ای اعلام شده است؛ اظهار داشت: بهره مندی از سامانه های جامع تجارت و انبار و مراکز نگهداری کالا ملاک عمل بازرسان در این طرح نظارتی ویژه خواهد بود .

رئیس سازمان صمت استان خاطرنشان کرد: ضروری است هر یک از واحدهای صنفی اعم از بنکداران و خرده فروشان نسبت به درج اطلاعات خود در سامانه جامع تجارت و دریافت کد نقش اقدام کنند.

انتهای پیام/