تبانی در پرونده‌ بازیکنان خارجی تراکتور/ نصیرزاده و خطیر مقصرند
تبانی در پرونده‌ بازیکنان خارجی تراکتور/ نصیرزاده و خطیر مقصرند
مالک باشگاه‌های تراکتور و ماشین‌سازی تبریز، هوشنگ نصیرزاده، مدیرعامل پیشین باشگاه ماشین سازی، را به عنوان مقصر اصلی باخت پرونده‌های این دو باشگاه در فیفا اعلام کرد.

به گزارش شمس، محمدرضا زنوزی مالک تراکتور در گفت‌وگو با خبرنگاران با تاکید بر اینکه نصیرزاده از مقصران اصلی این اتفاقات و همچنین پرونده‌های به وجود آمده برای باشگاه ماشین‌سازی است، اظهار داشت: ما به او اعتماد کردیم تا با توجه به سابقه حقوقی که در فوتبال ایران داشت، کار تنظیم و تایید قراردادهای بازیکنان خارجی ما را نیز انجام بدهد، اما متاسفانه پس از بررسی متوجه شدیم بسیاری از بندهایی که ایشان در این قراردادها لحاظ کرده بود، از نظر فیفا غیرقابل استناد است.

وی ادامه داد: هم اکنون پرونده‌هایی برای باشگاه ماشین‌سازی در فیفا وجود دارد که با سهل‌انگاری ایشان به نفع بازیکن‌ها رای گرفته شده است که برای نمونه بازیکن اسکاتلندی فصل پیش ما با استفاده از ضبط صدای ایشان برنده پرونده شکایت در فیفا شده و این در صورتی است که نصیرزاده اعلام کرده بود توافق و فسخ با این بازیکن صورت گرفته است.

زنوزی درباره اتفاقات مربوط به قضیه شکایت استوکس و اروین از تراکتور نیز گفت: در پرونده‌هایی که تمام مستندات به نفع باشگاه بود و بازیکنان تمام دستمزد خود را طبق قرارداد دریافت کرده بودند و مستندات آن نیز موجود است، استوکس و اروین بدون اجازه باشگاه به تمرینات ملحق نشدند و به طور یک طرفه و بدون دلیل موجه، قرارداد خود را فسخ کرده بودند.

وی ادامه داد: در جلسه حضوری در استانبول، وکیل باشگاه به نام لودویچ دلشات، تمام مستندات را با جزییات بررسی کرد و اطمینان داد که با توجه به تجربه ١٠ ساله خود در ارکان قضایی فیفا، این پرونده‌ها به نفع باشگاه تراکتور خاتمه می ‌یابد، اما در حالی که منتظر محکومیت این دو بازیکن بودیم، با حکم عجیب فیفا علیه باشگاه مواجه شدیم و پس از بررسی لایحه دفاعی ایشان توسط سه وکیل ورزشی داخلی و دو وکیل کارکشته خارجی متوجه شدیم ایشان لایحه را به طور ناقص ارائه داده است.

مالک تراکتور متذکر شد: چگونه ممکن است وکیلی که ١٠ سال در بالاترین ارکان قضایی فیفا حضور داشته است، ابتدایی‌ترین کار در لایحه‌نویسی یعنی استناد و استفاده از مستندات کتبی را لحاظ نکند؟ این موضوع را با استفاده از بهترین وکلای خارجی در حال اثبات هستم و عواقب سنگینی در انتظار این وکیل خواهد بود.

وی با بیان اینکه خودش شناختی از این وکیل نداشت، از معرفی او توسط علی خطیر (از مدیران اجرایی فدراسیون فوتبال و باشگاه استقلال) خبر داد و عنوان کرد: معرفی خود خطیر هم توسط نصیرزاده انجام پذیرفت و خطیر دوستی دیرینه‌ای با ایشان دارد و حتی در جلسه‌ای که در کشور قطر برای بازگرداندن استراماچونی، مربی استقلال صورت گرفته بود، ایشان آقای لودویچ را وکیل استراماچونی معرفی کرده بود که چنین موضوعی اصلاً صحت نداشت.

زنوزی اذعان داشت: برای من جای تعجب دارد که چگونه نصیرزاده و خطیر توانستند مسئولان فدراسیون را قانع کنند تا وکیلی را که در خوشبینانه‌ترین حالت بدون تبانی چهار پرونده‌ای را که برنده قطعی بودیم در فیفا باخته است، به عنوان وکیل فدراسیون در پرونده ویلموتس انتخاب کنند.

وی ضمن هشدار به عملکرد خطیر در خصوص پرونده های ایران در فیفا، افزود: آقای خطیر! اگر اتفاقاتی که در زمان مذاکره با مربی ایتالیایی در فصل گذشته رخ داد و باعث شد قیمت این مربی در عرض یک ساعت دو برابر شود را بازگو کنم، دیگر آبرویی برای شما در این فوتبال نمی‌ماند.

زنوزی ادامه داد: موضوع تعجب برانگیز در این قضایا این بود که نصیرزاده بدون اطلاع هیات مدیره، وکالت پرونده جدید باشگاه ماشین‌سازی در فیفا را نیز به آقای لودویچ داده بود که در آن پرونده نیز با وجود داشتن مستندات تفاهم‌نامه با بازیکن که خود نصیرزاده آن تفاهم را به انجام رسانده بود، بازهم رأی به ضرر باشگاه اعلام شد.

وی توضیح داد: تمام باشگاه‌ها باید پشت پرده مسائل پیرامونی را بررسی کنند، به خصوص در مورد خرید بازیکن و شکایت‌هایی که از طرف فیفا علیه باشگاه‌ها انجام می‌شود، چون حس می‌کنم این پرونده‌ها یکسری تبانی‌ها و پشت پرده‌هایی دارند که خوشبختانه من متوجه آن شدم؛ البته دیر فهمیدم.

انتهای پیام/