نصب ۴۹ هزار و ۹۵۴ متر حفاظ در جاده‌های آذربایجان‌شرقی
نصب ۴۹ هزار و ۹۵۴ متر حفاظ در جاده‌های آذربایجان‌شرقی
رییس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در ۹ ماه امسال ۴۹ هزار و ۹۵۴ متر حفاظ و گاردریل در جاده‌های استان بهسازی یا نصب شد.

به گزارش شمس، عباسعلی شیری اظهار کرد: این طرح با هدف ارتقای ایمنی کاربران جاده ای و به حداقل رساندن آمار تصادفات در سطح جاده های استان اجرا شده است.

وی اظهار داشت: در این مدت عملیات خط کشی در بیش از ۲ هزار و ۲۲۵ کیلومتر از جاده های ارتباطی استان نیز انجام شده و از ۱۵ هزار و ۲۵۷ عدد تابلو و علائم جاده ای اخطاری، انتظامی و مسیرنما به موازات یک هزار و ۷۴۴ مترمربع تابلوی اطلاعاتی بهره برداری شده است.

رییس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در ۹ ماه امسال همچنین بیش از یک هزار و ۶۶۱ کیلومتر از راه های ارتباطی استان تحت عملیات اصلاح و ایمن سازی شیب شیروانی قرار گرفته است.

شیری، ادامه داد: اصلاح تقاطع های «تی» شکل در۲۱ نقطه، رنگ آمیزی ۹ هزار و ۷۸۰ مترمربع پایه علائم، اجرای ۲ کیلومتر روشنایی و ۱۰۶ کیلومتر نگهداری روشنایی از دیگر اقدامات حوزه ایمنی جاده ها در این استان است.

آذربایجان شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

  • منبع خبر : ایرنا