نرخ باسوادی بانوان آذربایجان شرقی ۹۴درصد افزایش پیدا کرده است
نرخ باسوادی بانوان آذربایجان شرقی ۹۴درصد افزایش پیدا کرده است
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت:در ابتدای انقلاب ۲۱درصد بانوان استان باسواد بودند که در آخرین سرشماری این میزان به ۹۴درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش شمس، حجت الاسلام و المسلمین علی پوررادی، در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه تبریز با بیان اینکه با توجه به اینکه در ایام فاطمیه قرار گرفته ایم اگر زندگی این بانوی بزرگوار را در نظر بگیریم در سه محور می‌توان یادآور شد: حضرت زهرای مرضیه(س) در خاندان نبوت متولد شد و در خاندان امامت ادامه زندگی دادند و فرزندان باکفایت و با فضیلت که برای تمام عالم الگو می باشند تربیت کرده اند که راه صحیح جهاد و شهادت را برای ما آشکار می کنند و وظایف را در برابر دشمن مشخص می کنند.

وی اضافه کرد: حضرت زینب کبری(س) بعد از قضایای عاشورا وظیفه‌ای که در تبیین علت وقوع واقعه کربلا و حفظ خون شهدا انجام داده اند، وظیفه ما را در حال فعلی نسبت به جهاد تبیین دقیقا مشخص می کند.

پوررادی در ادامه به هفته نهضت سوادآموزی اشاره کرده و گفت: این نهضت یادگار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است و سال ۵۷ در ۷دی دستور تشکیل این نهضت داده شد تا بی سوادی ریشه کن شود و جهاد مدرسه سازی و آموزش گسترش یافت و با سکانداری حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای قرائتی پیشرفت های بسیاری در شاخص های باسوادی در کشور حاصل شد.

وی افزود: درصد باسوادی استان آذربایجان شرقی در آخرین سرشماری قبل انقلاب ۳۶.۵ بود که این رقم در سال ۱۴۰۰ به ۹۶.۴ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: رسانه های معاند که در پی نشان دادن تضییع حقوق زنان می باشند باید بدانند که جمهوری اسلامی ایران برای باسوادی بانوان بها و ارزش زیادی می دهد.

وی در ادامه به لزوم مساعدت ائمه جمعه و جماعت، فرمانداران، بخشداران و صدا و سیما در جهت تبلیغ و ترویج فعالیت های سوادآموزی تاکید کرده و خواستار مشارکت بیش از پیش و تدوین برنامه لازم برای احصاء مشخصات اسمی بی سوادان به تفکیک شهرستان و منطقه شد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، تشکیل مستمر جلسات شوراهای پشتیبانی سوادآموزی در ناحیه و منطقه، مشارکت و همکاری شوراهای اسلامی به ویژه در روستاها برای شناسایی و معرفی بی‌سوادان را یادآور شد.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره کل آموزش و پرورش استان؛ پوررادی در بخش پایانی سخنرانی به تشییع پیکرهای مطهر شهدای گمنام اشاره کرده و گفت: در این بین دو دانش آموز شهید گمنام را داشته ایم و در نواحی پنجگانه تبریز و شهرستان مرند این دو شهید گمنام مورد استقبال دانش آموزان قرار گرفته اند و این موضوع اثر بی نظیر و زیبایی داشت.

انتهای پیام /