نخستین کارخانه گچ سفید شمالغرب کشور آماده بهره‌برداری است
نخستین کارخانه گچ سفید شمالغرب کشور آماده بهره‌برداری است
فرماندار چاراویماق از افتتاح نخستین کارخانه گچ سفید شمالغرب کشور در این شهرستان همزمان با دهه فجر امسال خبر داد و گفت: برای احداث این واحد تولیدی ۶ میلیارد تومان هزینه شده است.

به گزارش شمس، صابر تقویمی روز سه شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان چاراویماق اظهار داشت: با افتتاح این طرح برای بیش از ۲۰ نفر بصورت مستقیم و برای بیش از ۵۰ نفر بصورت غیرمستقیم اشتغالزایی ایجاد می شود.

وی به دیگر طرح های دهه فجر امسال در چاراویماق اشاره کرد و گفت: همچنین ۴۰ طرح عمرانی دیگر در طول ایام دهه فجر در این شهرستان به بهره برداری خواهد رسید.

فرماندار چاراویماق از عدم پرداخت هزینه انشعابات توسط ادارات و ساکنین خانه های سازمانی شهرستان انتقاد کرد و گفت: تا پایان بهمن ماه باید تمامی هزینه های انشعابات ادارات و ساکنان خانه های سازمانی پرداخت شوند.

تقویمی به انتخابات اسفند ماه امسال و فضای شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: تمامی امکانات سخت افزاری و نرم افزاری برای برگزاری انتخابات پرشور و باشکوه در شهرستان آماده است و تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان در این خصوص همکاری های لازم را دارند.

شهرستان چاراویماق دارای ۲ بخش به نام‌های مرکزی شامل دهستان‌های چاراویماق مرکزی، چاراویماق جنوب غربی، ورقه و قوری چای شرقی و شادیان شامل دهستان‌های چاراویماق شرقی و چاراویماق جنوب شرقی، یک نقطه شهری به نام قره‌آغاج و ۲۴۸ آبادی است.

۵۲ روستا در بخش مرکزی و ۳۶ روستا در بخش شادیان این شهرستان فاقد دهیاری هستند.

این شهرستان با حدود ۳۱ هزار نفر جمعیت در ۱۵۰ کیلومتری جنوب شرقی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.