نخستین تولید خودرو مشترک ایران و جمهوری آذربایجان به روسیه صادر می‌شود
نخستین تولید خودرو مشترک ایران و جمهوری آذربایجان به روسیه صادر می‌شود
سفیر جمهوری آذربایجان در ایران سرمایه‌گذاری‌های مشترک بین ایران و آذربایجان را مورد اشاره قرار داد و گفت: پروژه‌های مشترکی همچون تولید خودرو ایرانی و آذربایجانی بخشی از فعالیت‌های اقتصادی دو جانبه است که نتیجه آن صدور اولین خودرو مشترک به‌زودی به روسیه خواهد بود.

به گزارش شمس، بنیاد حسین اف امروز در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز با بیان اینکه نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در این منطقه چهره‌ای بسیار محبوب و مردمی است، اظهار کرد: هر چند نماینده ولی فقیه بودن در آذربایجان مسوولیت سنگینی است اما این حضور در توسعه و تعمیق روابط ایران و جمهوری آذربایجان بسیار موثر بوده است.

وی با اشاره به ۱۲ دیدار رؤسای جمهور دو کشور طی ۶ سال گذشته گفت: هشت دیدار در سطح مقامات عالی رتبه در پایتخت‌های صورت گرفته است که نتیجه آن رشد ۷۴ درصدی مبادلات تجاری و اقتصادی است.

سفیر جمهوری آذربایجان در کشور با ابراز خرسندی از توسعه روابط دو جانبه تصریح کرد: در سال گذشته یک‌هزار و ۳۵۰ هزار نفر از کشورش برای درمان و تفریح به ایران خصوصاً استان آذربایجان‌شرقی سفر کرده‌اند که نشان در بالا بودن سطح خدمات پزشکی و گردشگری در این منطقه دارد.

بنیاد حسین‌اف سرمایه‌گذاری‌های مشترک بین ایران و آذربایجان را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: پروژه‌های مشترکی همچون تولید خودرو ایرانی و آذربایجانی بخشی از فعالیت‌های اقتصادی دو جانبه است که نتیجه آن صدور اولین خودرو مشترک به‌زودی به روسیه خواهد بود.

سفیر جمهوری آذربایجان در ایران در ادامه به دیدار آیت‌الله آل‌هاشم امام جمعه موقت تبریز رفت و با ایشان به دیدار و گفت‌وگو نشست.