نخبگان را دو دستی تقدیم آمریکا می‌کنیم
نخبگان را دو دستی تقدیم آمریکا می‌کنیم
رییس دانشگاه تبریز انتقاد کرد: دانشگاه‌های ترکیه بیست سال قبل چیزی نداشتند اما امروز ببینید به کجا رسیدند، دلیل این مساله آن بود که فهمیده‌اند مسیر توسعه از دانشگاه عبور می‌کند، این در حالیست که نخبگان را پرورش داده و دو دستی تقدیم آمریکا می‌کنیم.

به گزارش شمس، میررضا مجیدی، رئیس دانشگاه تبریز به مناسبت روز دانشجو در صحن شورای شهر اظهار داشت: ۶۵ سال قبل دانشجویان برای استقلال کشور قیام کرده و سه شهید دادند و استقلال ما ثمره خون آنهاست، دانشگاه همواره در انقلاب و جنگ پیشرو بوده است.

وی ادامه داد: دانشگاه تبریز بعد از تهران در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی همواره نقش فعالی داشته و دانشگاه تبریز دانشجویی مانند پورشریف را در زمان جنگ تحویل داد که طراح پل خیبر بود.

رئیس دانشگاه تبریز در خصوص افول نقش دانشگاه‌ها در کشور نیز عنوان کرد: دانشگاه‌های ترکیه بیست سال قبل چیزی نداشتند اما امروز ببینید به کجا رسیدند، دلیل این مساله آن بود که فهمیده‌اند مسیر توسعه از دانشگاه عبور می‌کند. مگر ما چه چیزی کم داریم که به این شرایط دچار شدیم؟

مجیدی افزود: نخبگان ما امروز به سمت پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی رفته‌اند و مغزهای ریاضی ما چه شدند؟ نخبه‌های ریاضی در دانشگاه‌های ما پرورش پیدا می‌کنند اما آنها را دودستی تحویل آمریکا می‌دهیم.