نحوه فعالیت مدارس آذربایجان‌شرقی در هفته‌ جاری/ تازه ترین رنگبندی شهرهای استان اعلام شد
نحوه فعالیت مدارس آذربایجان‌شرقی در هفته‌ جاری/ تازه ترین رنگبندی شهرهای استان اعلام شد
اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی بر اساس تصمیم ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا، نحوه فعالیت مدارس استان طی هفته جاری را اعلام کرد.

به گزارش شمس، بر این اساس و طبق رنگ بندی شهرها، آموزش برای پایه‌ دوازدهم رشته‌های نظری در تمام رنگ بندی‌های کرونایی استان حضوری است و مدیران و عوامل اجرایی جهت پشتیبانی آموزش‌ها در همه‌ رنگ بندی‌های کرونایی با رعایت دقیق نکات بهداشتی در مدرسه حضور خواهند داشت.

فعالیت‌های آموزشی و پرورشی کلیه‌ مدارس و آموزشگاه‌ها در وضعیت قرمز کرونایی در مدارس شهری به‌ جز پایه دوازدهم نظری به‌ صورت غیرحضوری پیگیری خواهد شد و مدارس روستایی طبق دستورالعمل‌های که پیشتر ابلاغ شده، آموزش‌ها را حضوری با رعایت دقیق نکات بهداشتی پیگیری می‌کنند.

همچنین فعالیت‌های آموزشی و پرورشی کلیه‌ مدارس شهری و روستایی در وضعیت نارنجی، زرد و آبی در تمامی دوره‌های تحصیلی با توجه به واکسیناسیون بالای ۸۵ درصد دانش‌آموزان آذربایجان شرقی با رعایت دقیق نکات بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و گروه بندی کلاسی به‌ صورت حضوری پیگیری خواهد شد و تصمیمات موردی برای مدارس با شرایط خاص شیوع و یا عدم شیوع این بیماری، با هماهنگی مسئولین ذی‌ربط منطقه به ستادهای شهرستانی محول می شود.

فعالیت کانون‌های فرهنگی، تربیتی و مراکز مشاوره و اختلالات یادگیری با عنایت به مراجعه پایین مردم، حضوری است و کلاس‌های کارگاهی (دروس عملی) رشته‌های هنرستانی با رعایت حداکثر ۱۵ نفر در یک کلاس حضوری است.

بر اساس این گزارش، رنگ بندی کرونایی شهرستان‌های آذربایجان شرقی، عجب شیر، مراغه و ملکان در وضعیت قرمز و تبریز، آذرشهر، اهر، بناب، جلفا، سراب، شبستر، کلیبر، مرند، میانه و هشترود در وضعیت نارنجی و شهرستان های اسکو، بستان آباد، چاراویماق، خداآفرین، هریس، هوراند و ورزقان در وضعیت زرد قرار دارند.

در آذربایجان شرقی بیش از ۷۵۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیل می کنند.

انتهای پیام/