نجاتگران هلال احمر آذربایجان‌شرقی جان ۸۳۰ حادثه‌دیده را نجات دادند
نجاتگران هلال احمر آذربایجان‌شرقی جان ۸۳۰ حادثه‌دیده را نجات دادند
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان‌شرقی گفت: نجاتگران این جمعیت در نیمه اول امسال با انجام یک هزار و ۳۷ عملیات امدادی جان ۸۳۰ حادثه‌دیده را نجات دادند.
به گزارش شمس،  مثنی حیاتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: نجاتگران از این تعداد ۲۳۲ نفر مصدوم را به صورت سرپایی در محل حادثه مداوا و ۵۹۸ نفر را به مراکز درمانی انتقال داده اند.
وی اظهار داشت: این عملیات ها از سوی نجاتگران مستقر در پایگاه های امداد جاده ای،  کوهستان و ساحلی انجام شده و در این عملیات ها به ۱۶ نوع حادثه از قبیل آتش سوزی جنگل و مرتع، برف و کولاک، حوادث جاده ای، دریایی و ساحلی، رانش زمین، رعد و برق، ریزش آوار، زلزله، سیل و آبگرفتگی، صنعتی و کارگاهی، طوفان، کوهستان، هوایی و خدمات حضوری و مناسبتی امدادرسانی شده است.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی گفت: حوادث جاده ای با ۶۰۷  مورد در صدر حوادث قرار داشته و حوادث کوهستان و برف و کولاک به ترتیب با ۹۷ و ۴۵ عملیات  در رتبه های بعدی قرار دارد.
حیاتی، با اشاره به اقدامات اسکان اضطراری نجاتگران برای حادثه دیدگان، ادامه داد: در این مدت نجاتگران هلال احمر ۶۴۵ نفر را در پایگاهها و مراکز امدادی و عمومی اسکان داده اند.
وی گفت: بالگرد هلال احمر نیز در این مدت ۳۴ سورتی پرواز انجام داده است که این پروازها در جریان خاموش کردن آتش سوزی جنگل های ارسباران انجام شده است.
حیاتی، با اشاره به عملیات های رها سازی مصدومان حوادث جاده ای و کوهستان افزود: در نیمه نخست امسال نجاتگران هلال احمر استان ۱۰۲ مورد عملیات رها سازی انجام داده اند.