نبود مواد اولیه بلای جان صنایع آذربایجان/ آقای استاندار، مرحمت فرموده ما را مس کنید!
نبود مواد اولیه بلای جان صنایع آذربایجان/ آقای استاندار، مرحمت فرموده ما را مس کنید!
بی‌توجهی به این وضعیت کارگران و صاحبان صنایع را کلافه کرده و برخی قید کارخانه‌داری را در این شرایط زده‌اند و نتیجه آن شده بیکاری هزاران نفری که نان آور خانه هستند.

اقتصادی شمس: صبح امروز خبری از تجمع کارکنان شرکت آذرفدک شبستر مقابل استانداری آذربایجان‌شرقی منتشر شد. این کارگران روزهای گذشته نیز در اعتراض به نبود مواد اولیه و تعدیل نیروی کار در شهرک سرمایه‌گذاری خارجی دست به تجمع زده‌ بودند اما ظاهرا گوش شنوایی حاصل نشد تا این بی‌توجهی آنها را به جلوی استانداری آذربایجان‌شرقی بکشاند.

گفته می‌شود که مدیرعامل این شرکت به دلیل نبود مواد اولیه مجبور به تعدیل نیروی ۳۵۰ نفر از کارکنان خود شده است. البته این نمونه‌ای از اتفاقاتی است که در صنعت آذربایجان رخ می‌دهد؛ بسیاری از کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولید کفش نیز مدت‌هاست با مشکل کمبود مواد اولیه دست و پنجه نرم می‌کنند اما صدای اعتراضشان به جایی نمی‌رسد.

بی‌توجهی به این وضعیت کارگران و صاحبان صنایع را کلافه کرده و برخی قید کارخانه‌داری را در این شرایط زده‌اند و نتیجه آن شده بیکاری هزاران نفری که نان آور خانه هستند. برخی نیز دست به تعدیل نیرو نزده‌اند اما ماه‌هاست که حقوق کارگرانشان را پرداخت نکرده‌اند و در این شرایط اقتصادی و عدم حمایت مسئولین چندان قابل سرزنش نیستند.

اگر بی‌توجهی مسئولین ادامه پیدا کند و این وضعیت برای صنایع آذربایجان ادامه داشته باشد باید به انتظار بنشینیم تا شاهد بیکاری هزاران نان آور خانه باشیم که نتیجه آن ازدیاد همین دستفروشان و کارگران ساختمانی می‌شود که این روزها به معضل مسئولین تبدیل شده است. شخص اول استان، استاندار است و باید به حال صنایع و تامین مواد اولیه چاره‌ای بیندیشد. سخن آخر هم اینکه مردم آذربایجان ترقی و پیشرفت‌های آنچنانی در صنعت نمی‌خواهند بلکه حفظ وضعیت موجود بزرگترین خواسته آنان است!صنعت آذربایجان از طلا بودن پشیمان گشته است/ مرحمت فرموده آن را مس کنید‍!