ناهماهنگی‌های موجود در زمینه درمان بیماران خاص باید برطرف شود/ ۹۷ درصد از داروی مصرفی کشور در داخل تولید می‌شود
ناهماهنگی‌های موجود در زمینه درمان بیماران خاص باید برطرف شود/ ۹۷ درصد از داروی مصرفی کشور در داخل تولید می‌شود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه هم اکنون ۹۷ درصد داروی مصرفی کشور توسط شرکت های داخلی تولید می شود، خواستار حمایت مردم و مسئولان حوزه بهداشت از تولید داخلی شد.

به گزارش شمس، تراب محمدی صبح امروز در جلسه کمیته بیماران خاص استان، تامین داروهای اساسی را یکی از سیاست های اصلی دولت خواند و اظهار کرد: در تهیه مواد اولیه دارویی و داروهای مورد نیاز مشکل عمده ای نداریم و مسئولان باید پیش‌بینی‌های لازم را جهت تهیه اقلام خاص دارویی انجام دهند.

وی ادامه داد: ناهماهنگی‌های موجود بین دانشگاه علوم پزشکی و تامین اجتماعی و بیمه سلامت در زمینه درمان بیماران خاص باید به خاطر رفاه حال این بیماران حل شود.

محمدی با بیان اینکه داوهای تولید داخل هیچ فرقی از نظر کیفیت با نمونه خارجی ندارند، افزود: اگر مشکل یا عوارض خاصی در اثر استفاده از داروهای داخلی برای بیماران خاص در استان دیده می شود باید توسط پژوهشگران پزشکی ثابت شده و به وزارت بهداشت منعکس شود.

در این جلسه گزارش هزینه کرد اعتبارات بیماران خاص توسط مدیرکل بیمه سلامت و معاون درمان تامین اجتماعی، گزارش اقدامات صورت گرفته در خصوص درمان ناباوری توسط معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و مشکلاتی که در برخی مراکز درمانی در این خصوص وجود دارد و همچنین گزارش اقدامات در حال انجام برای عدم استفاده پزشکان از کارت خوان توسط نماینده امور مالیاتی و گزارش اقدامات صورت گرفته در خصوص کمبود داروی بیماران خاص توسط معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز ارائه شد.

پایان پیام/