نانوایی‌های متخلف در آذربایجان‌شرقی بیش از ۲۲ میلیارد ریال جریمه شدند
نانوایی‌های متخلف در آذربایجان‌شرقی بیش از ۲۲ میلیارد ریال جریمه شدند
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی گفت: در نیمه نخست امسال به دنبال بازرسی از نانوایی‌های استان و رسیدگی به شکایت‌های مردمی، نانوایی‌های متخلف بیش از ۲۲ میلیارد و ۱۱۸ میلیون ریال جریمه شدند.

به گزارش شمس، صمد حضرتی افزود: در این مدت به ۵۳۸ پرونده وارده در این حوزه به تعزیرات حکومتی استان رسیدگی و از سوی واحدهای اجرای احکام برای ۱۵۲ پرونده محکومیت صادر شده است.

وی با بیان اینکه عمده تخلف این واحدها گران فروشی، تقلب و عرضه خارج از شبکه آرد است، اظهار داشت: با توجه به اصلاح قانون نظام صنفی و تشدید مجازات تخلفات صنفی طبق مصوبه سران قوا، نانوایان  نیز در صورت تخلف از این قانون مستثنی نبوده و برابر قانون جریمه خواهند شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی گفت: در نیمه نخست امسال در ۲ مرحله گشت های مشترک بازرسی با شرکت عوامل دستگاه های مربوط از نانوایی های استان انجام شد و فقط در تبریز تعداد بازرسی از نانوایی ها حدود ۱۵۳ مورد بود.

حضرتی، با تاکید بر بهبود وضعیت نان، نیازسنجی، رفع علل کمبود و طولانی شدن صف نان در استان ادامه داد: سطح عرضه و تقاضا باید متناسب بوده و چنانچه مشکلی وجود دارد مسوولان مربوط اقدام لازم را انجام دهند تا شهروندان به راحتی بتوانند نان مورد نیاز خود را تهیه کنند.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف موضوع را به سامانه تلفنی ۱۲۴ و ۱۳۵ گزارش کنند تا هر چه سریعتر به این تخلفات رسیدگی شود.

انتهای پیام /