ناآرامی و اغتشاش قتلگاه حرکت به جلو است
ناآرامی و اغتشاش قتلگاه حرکت به جلو است
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: ناآرامی و اغتشاش قتلگاه حرکت به جلو است.

به گزارش شمس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و‌سیاسی جمعه تبریز با بیان اینکه آمریکا برای نگه داشتن شیرازه فشارهای همه جانبه خود، به اقدامات براندازانه و استمرار فشارهای تحریمی عمل می‌کند، گفت: همه این کارها به این خاطر است تا انقلاب اسلامی را برای دست کشیدن از استراتژی منطقه‌ای خود‌ وادار کند.

وی اظهار کرد: رهبر فرزانه انقلاب در دیدار با دانش‌آموزان به یک نکته مهم اشاره کردند و فرمودند که اتفاقات اخیر جنگ ترکیبی بود نه صرفا اغتشاشات خیابانی.

امام جمعه تبریز ادامه داد: نگه داشتن چاقوی دو لبه که هم براندازی در دستور کار قرار و هم فشار و تحریم برای امتیازگیری در موضوع برجام از اهداف اصلی استکبار جهانی است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: اسناد و مواردی برای اختصاص بودجه ۵۳ میلیون دلاری برای راه‌ اندازی رسانه تصویری و شکل‌گیری یک جنگ ترکیبی در ایران توسط آمریکا افشا شده است.

خطیب جمعه تبریز با اشاره بر ایجاد ناآرامی و اغتشاش توسط آمریکا در ایران گفت: سیستم سیاسی پویا امکان و ظرفیت گفتگو دارد و لازمه آن آرامش است و اغتشاشات امکان اصلاح و روزآمدسازی را می‌گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان یادآور شد: البته اتفاقات مبارکی در برخی دانشگاه‌های استان شکل گرفته است و دانشجویان به ضرورت گفتگو رسیده‌اند که متاسفانه اگر ما سر وقت به تذکرات رهبری توجه می‌کردیم امروز این مشکلات را نداشتیم.

وی ادامه داد: همه با خیانت‌های آمریکا آشنا هستید که چه حمایت‌هایی در اول انقلاب از گروه‌های تجزیه‌طلب انجام داد.

امام جمعه تبریز توضیح داد: در کودتای نوژه همدان حمایت از تروریست کردند، ۱۷ هزار شهید ترور داریم، از صدام وحشی حمایت کردند، هواپیمایمان را ساقط کردند و ملت را تحریم کردند و شدیدترین تحریم‌ها را انجام دادند از آشوبگران حمایت کردند و سردار دل‌ها را به شهادت رسانده و به آن افتخار کردند؛ میلیون‌ها دلار اموال ملت ما را حبس کردند.

وی افزود: همه ما خیانت و جنایت و خباثت آمریکا علیه خودمان را می‌دانیم و این مبارزه نه تنها از سال ۵۸ بلکه از ۲۸ مرداد سال ۳۲ است که دشمنی با ما کردند.

نماینده ولی فقیه در استان متذکر شد: امروز مدیر و مسوول خدمت صادقانه‌ و جهادی برای مردم را در پیش بگیرند و در حوزه مسوولان صرفا شعار کفایت نمی‌کند، شان مسوول حمایت است.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: ای کسانی که شعارهای انحرافی می‌دهید، بیایید مصلا را ببینید، این راهپیمایی تبریزی‌ها را ببینید، حضور دانش‌آموزان را دیدید؟ خجالت کشیدید؟

وی گفت: آذربایجان همیشه علاج واقعه را قبل از وقوع انجام می‌دهد. تعداد کثیری از اقشار مردم را ببینید، همه در خدمت انقلاب و نظام و با همان شعار همیشگی خود « بیز اولماغا حاضیریخ، خامنه‌ای سربازییخ» پیش می‌رود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره بر اینکه ۱۴ آبان روز فرهنگ عمومی است، گفت: مهندسی فرهنگی یک ضرورت انکارناپذیر است، مهندسی فرهنگی به مثابه باغبانی است و باغبان به هنگام وقتش نهال کاشته و در زمانش آبیاری و هرز و سم‌پاشی و میوه‌چینی می‌کند. باید فضای فرهنگی کشور را باغبانی کرد و دست اندرکاران به فکر باغبانی و برنامه‌های اثرگذار باشند و تنها گزارش و آمار به مافوق ندهند.

آل‌هاشم گفت: ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار جهانی و بیانگر سه واقعه مهم است؛ در سال ۱۳۴۳ رژیم طاغوت امام را بعد از سخنرانی معروف به ترکیه تبعید کرد و این نکته عطفی برای انقلاب اسلامی شد زیرا امام بعد تاز ۱۴ سال تبعید مبانی ولایت فقیه برای اولین بار در تاریخ فقه شیعی به صورت فقه عملی پایه‌گذار کردند.

وی ادامه داد: در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ رژیم ستمشاهی، دانش‌آموزان را با گلوله مورد هدف قرار دادند و ۱۳ آبان ۵۸ نیز نماد شکستن آمریکا بود زیرا دانشجویان پیرو خط امام در اقدامی خودجوش و انقلابی لانه جاسوسی و مرکز فتنه‌آفرینی آمریکا را تسخیر کردند و انقلاب دوم شد.

امام جمعه تبریز گفت: ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با آمریکاست و باید هر چه فریاد داریم بر سر آمریکا بکشیم.

وی با تشکر از مردم آذربایجان در راهپیمایی هفته گذشته که زبانزد عام و خاص بود، گفت: مردم با عشق در این راهپیمایی شرکت کرده و به وظیفه دینی خود عمل کردند و همچنین از حضور امروز مردم در راهپیمایی امروز تشکر می‌کنم.

وی اضافه کرد: مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز جایی برای نشستن ندارد و این حضور پیام زیادی دارد.

امام جمعه تبریز با عرض خیر مقدم به حجت‌الاسلام شیرازی گفت: میهمان امروز ما رفیق صمیمی سردار سلیمانی در سپاه قدس بودند و کتاب‌های زیادی در مورد رزمندگان دارند.

وی با بیان اینکه یکی از مصادیق تقوا رعایت نظم و انضباط است، گفت: من اوایل که به تبریز آمدم، گاها برخی جلسات با تاخیر شروع می‌شد و من چند جلسه را ترک کردم و الان جلسات سریع برگزار می‌شود؛ الان هم گاها جلسه شروع می‌شود و فلان آقای شرکت‌کننده با چند دقیقه تاخیر می‌آید و مدیران باید کسانی که با تاخیر می‌آیند را به جلسه دعکت نکنند.

خطیب جمعه تبریز در بخش دیگر صحبت‌های خود با اشاره به روز دانش‌آموز و خطاب به دانش‌آموزان تازه به تکلیف شرعی ، گفت: موضوع تربیت نسل‌های آینده در تراز انقلاب یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های نیروهای انقلابی است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب، حدود هفت سال پیش در مراسم جشن تکلیف دختران شرکت کرده و مواردی را بیان کردند؛ ایشان تاکید کردند که دانش‌آموزان عزیز معنای جشن تکلیف را بدانید زیرا این یک ماموریت از سوی خداست و اگر انجام دهید همیشه خوشبخت خواهید بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: دانش‌آموزان عزیز نماز اول وقت یادتان نرود، رابطه خود با خدا را مستحکم کنید که در این خصوص کادر مدرسه نقش بسیار پُررنگی دارند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان عزیز روزی چند آیه بخوانید و پدر و مادر فرزندان خود را دعوت به قرآن کنید، گفت: ای بچه‌ها، پدر و مادر زحمت زیادی برای شما کشیده‌اند، به آنها احترام بگذارید.

وی با بیان اینکه دختران باید جشن تکلیف را قدر بدانند، گفت: ورزش را از یاد نبرید و در زندگی شجاعت را اولویت خود قرار دهید؛ دانش‌آموزان درس خواندن را جدی بگیرید چراکه اگر امروز از نظر فرهنگی در کل دنیا حرفی برای گفتن داریم لازمه آن قوی بودن است.

انتهای پیام /