میانگین تعداد فوت ناشی از کرونا در آذربایجان شرقی بهتر از میانگین کشوری است
میانگین تعداد فوت ناشی از کرونا در آذربایجان شرقی بهتر از میانگین کشوری است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: استان آذربایجان شرقی از نظر تعداد بستری به ازای جمعیت، رتبه 15 کشور را دارا بوده و میانگین تعداد فوت ناشی از کرونا، 4.9 درصد و بهتر از میانگین کشوری است.

به گزارش خبرگزاری شمس، محمدحسین صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در بیست و نهمین جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا، اظهار داشت: وضعیت تمام شهرستان‌های استان، بالاتر از نارنجی است و باید محدودیت‌های جدید با دقت و حساسیت هرچه بیشتر اجرا شود.

صومی خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۴۰ نفر به دلیل ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان‌های استان، بستری شده و ۱۶ نفر نیز جان خود از دست داده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از کاهش تعداد متوفیان کرونا نسبت به روزهای اخیر خبر داد و تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم که در روزهای آتی و در صورت تحویل کیت‌های تشخیص به استان، شاهد افزایش تست‌ها و در نتیجه افزایش مبتلایان شناسایی‌شده به کرونا در استان باشیم.

وی در ادامه اظهاراتش افزود: استان آذربایجان شرقی از نظر تعداد بستری به ازای جمعیت، رتبه ۱۵ کشور را دارا بوده و میانگین تعداد فوت ناشی از کرونا، ۴.۹ درصد و بهتر از میانگین کشوری است.

صومی همچنین به تبیین و تشریح طرح ویژه مدیریت و مقابله محله‌محور با کووید ۱۹ با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز و بسیج پرداخت.