مکتب حاج قاسم جامع‌ترین نسخه تربیت نخبگان تمدن ساز است
مکتب حاج قاسم جامع‌ترین نسخه تربیت نخبگان تمدن ساز است
رئیس دانشگاه تبریز گفت: مکتب حاج قاسم جامع‌ترین نسخه تربیت نخبگان تمدن ساز است که می‌توان از آن در کشور و دانشگاه‌ها استفاده کرد.

به گزارش شمس، صفر نصرالله زاده، در گفت‌وگو با خبرنگاران، به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: شهید بزرگوار سردار سلیمانی با الهام گرفتن از مکتب حیات‌بخش اسلام و توکل به خدا و اخلاص مثال زدنی یک حلقه وصل عظیم در تحقق وحدت عملی جبهه مقاومت اسلامی بود.

وی ادامه داد: از مهمترین اقدامات ایشان در این رابطه به‌غیر از نزدیک کردن قلوب مسلمین به همدیگر می‌توان به عینیت بخشی به راهبرد حفظ و بقای نظام سوریه و شخص بشار اسد، شکل گیری ائتلاف و شراکت راهبردی میان ایران و روسیه در عرصه نظامی – امنیتی اشاره کرد.

وی همچنین بیان کرد: شبکه سازی نیروهای محلی و بومی(زینبیون، فاطمیون، حیدریون، دفاع وطنی)، مهار تروریسم، تشدید تنگنای امنیتی و ژئوپلیتیک برای رژیم صهیونیستی و بازگشایی گذرگاه راهبردی و استراتژیک بوکمال _ قائم را نیز می‌توان به اقدامات بی‌نظیر ایشان اضافه کرد.

رئیس دانشگاه تبریز خاطرنشان کرد: اخلاص و مجاهدت برای گمنامی، ولایت محوری و تبعیت محض از ولی امر مسلمین جهان، جامعیت و داشتن شخصیت چند بعدی این شهید بزرگوار بود.

وی افزود: آزادگی و وارستگی از وابستگی های دنیوی، داشتن قدرت تدبیر و چاره اندیشی در بحران ها، مردم داری و عشق به مردم، تکلیف گرایی، استقامت در فکر و عمل و دید وسیع و جهان شمول ایشان از جمله ویژگی هایی است که می توان به آنها اشاره کرد.

نصرالله زاده تاکید کرد: مکتب یک مجموعه و نظام منسجم فکری، عملی و رفتاری است که قابلیت الگو شدن و تسری پیدا کردن دارد و عقلانیت، معنویت و عدالت سه عنصر اصلی در مکتب حاج قاسم سلیمانی است.

رئیس دانشگاه تبریز در پایان سخنان خود گفت: باید ویژگی های بارز شهید بزرگوار سردار سلیمانی را در اندیشه، گفتار و رفتار نسل‌های بعدی متجلی و زمینه تربیت و ظهور انسان‌های در تراز انقلاب اسلامی را فراهم سازد و این نخواهد بود مگر اینکه دانشگاه نقش اصلی خویش را در شاگردپروری به نحو مطلوب ایفا نماید.

انتهای پیام /