مکاتب قرآنی نقشه راه برنامه‌های مدیریت شهری جدید تبریز است
مکاتب قرآنی نقشه راه برنامه‌های مدیریت شهری جدید تبریز است
شهردار تبریز مکاتب قرآنی را نقشه راه برنامه‌های مدیریت شهری جدید در حوزه‌های مختلف عنوان کرد.

به گزارش شمس؛ یعقوب هوشیار در آیین افتتاح مسابقات قرآنی در مسجد جامع حکم آباد اظهار کرد: در این جمع جوانان عزیز علاقه‌مند به قرآن حضور دارند و با شور و حال رویدادهای این حوزه را در بهار قرآن دنبال می‌کنند که بسیار ارزشمند است.

وی ادامه داد: عظمت قرآن برای هیچ‌کس پوشیده نیست، اعجاز قرآن به قدری است که حتی مخالفان این مکتب نیز به اثرگذاری این کتاب آسمانی در طول تاریخ اذعان می‌کنند.

شهردار تبریز گفت: به‌عنوان مثال یکی از سران کشورهای غربی در مجلس آن کشور اذعان کرده بود که تا زمانی که قرآن الگوی راه مسلمانان است، ما نمی‌توانیم برنامه‌ها و اهداف خود را اجرایی کنیم.

وی ادامه داد: تمام شاخص‌های انسانیت در قرآن متجلی است و خروجی این دریای معرفت انسان بودن است؛ انسانی که نسبت‌ها را تشخیص داده و می‌تواند راه درست را از راه غلط بشناسند.

هوشیار با بیان اینکه تبلور نسبت انسان با خداوند غیر از شهادت نیست، گفت: یکی از شاخص‌های مثال زدنی در این حوزه، سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی است.

وی بیان کرد: دعا کنیم که این تشخیص با تمسک به قرآن برای همه ما از سوی خداوند عطا شود.

شهردار تاکید کرد: مدیریت شهری جدید با تمسک به مسیر و مکاتب قرآن و فرمایشات رهبر معظم انقلاب برنامه‌های خود را اجرایی می‌کند.

وی اضافه کرد: در همین راستا تمام تلاش ما این است در اجرای برنامه‌های مختلف به ویژه برنامه‌های فرهنگی‌، مساجد اولویت ما باشد تا بتوانیم به اهداف متعالی دست یابیم و قطعا جوانانی که در مساجد فعالیت می‌کنند و پیرو و پیگیر مکتب قرآن هستند، می‌توانند در شهر ما اثرگذاری ویژه‌ای داشته باشند.

هوشیار خاطرنشان کرد: برگزاری چنین مسابقات قرآنی علاوه بر اینکه ما را در شناسایی استعدادهای حوزه قرآن یاری می‌کند، می‌تواند فعالیتی متعالی برای نوجوانان و جوانان باشد که زندگی خود را بر اساس راهبردهای قرآنی پیش ببرند.

انتهای پیام /