مچ‌اندازی فرهنگی با رأی اول مردم تبریز/ آیا پزشکیان ریسک جدال با «خان علی» را می‌پذیرد؟
مچ‌اندازی فرهنگی با رأی اول مردم تبریز/ آیا پزشکیان ریسک جدال با «خان علی» را می‌پذیرد؟
محمدحسین فرهنگی برای تصدی صندلی نایب رئیسی مجلس پیشقدم شده است و در این راه رقبایی همچون پزشکیان و مطهری را پیش روی خود می‌بیند.

سیاسی شمس: انتخابات چهارمین دوره هیئت رئیسه مجلس دهم نزدیک است و جلسات دو جناح جهت انتخاب گزینه‌هایشان برگزار شده است. برخلاف دوره‌ی قبل کار اصولگرایان بر سر انتخاب حاجی‌بابایی به‌عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی به اختلاف نکشیده و این‌بار فراکسیون ولایی «علی لاریجانی» را به‌عنوان گزینه‌ی نهایی انتخاب کرده است.

از سویی دیگر محمدحسین فرهنگی و عبدالرضا مصری نیز به عنوان گزینه‌های نواب رئیسی انتخاب شده‌اند و  احتمالاً امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی و اسدالله عباسی برای گزینه کار پردازان هیأت رئیسه معرفی شوند.

برخلاف اصولگرایان، اصلاح‌طلبان مجلس بر سر ترکیب هیئت رئیسه‌ی سال چهارم مجلس به اتفاق نظر نرسیده‌اند و محمدرضا عارف نیز به سبب شکست‌های قبلی برای تصدی ریاست مجلس تمایلی از خود نشان نمی‌دهد.

در آن سو اصلاح‌طلبانی همچون کواکبیان بر فتح صندلی ریاست مجلس توسط یک اصلاح‌طلب تاکید دارند و شاید در صورت عدم کاندیداتوری سرلیست اصلاح‌طلبان، کواکبیان با علی لاریجانی وارد عرصه رقابت شود.

چنانچه پزشکیان سودای ریاست مجلس را نداشته باشد و ریسک جدال با لاریجانی را نپذیرد، قطعاً برای حفظ صندلی نایب رئیسی تلاش خواهد کرد و رقابت او با محمدحسین فرهنگی دیگر نماینده تبریز بر جذابیت انتخابات می‌افزاید.

باید دید در جلسه‌ی روز سه‌شنبه، اصلاح‌طلبان کدام چهره‌ها را برای انتخابات هیئت رئیسه مجلس رو خواهند کرد و آیا دیگر نمایندگان آذربایجان‌شرقی نیز وارد گود انتخابات خواهند شد.

انتهای پیام/

  • نویسنده : مجید قنبرزاده