منطقه آزاد ارس درمانگاه شبانه‌روزی ندارد
منطقه آزاد ارس درمانگاه شبانه‌روزی ندارد
معاون سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به افزایش بیش از ۶۰ درصدی ورود مسافر و گردشگر به خداآفرین نسبت به مدت مشابه سال قبل، گفت: نبود درمانگاه شبانه‌روزی بیش از پیش لمس می‌شود و نیازمند توجه ویژه مسئولان بهداشت و درمان است.

به گزارش شمس، محسن محمدزاده صبح امروز در نشست هم‌اندیشی با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تبریز و شبکه بهداشت و درمان شهرستان جلفا  اظهار کرد: موضوع بهداشت و درمان مستقیما سلامت و جان ارس‌وندان و گردشگران منطقه آزاد ارس را تحت تاثیر قرار می‌دهد و نیازمند توجه بیشتر مجموعه وزارت بهداشت و درمان است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به رویکرد حمایتی سازمان در موضوع بهداشت و درمان خواستار تشکیل کارگروه متشکل از سازمان منطقه آزاد ارس و دانشگاه علوم پزشکی تبریز شد تا موضوعات مرتبط با بهداشت و درمان منطقه آزاد ارس در جلفا و خداآفرین مورد بررسی‌های لازم قرار گرفته و تصمیمات مقتضی اتخاذ گردد.

وی در ادامه با اشاره به گردشگرپذیر بودن منطقه آزاد ارس و ورود میلیونی مسافران در ایام مختلف سال، تاکید کرد: استانداردها و پارامترهای بهداشتی و درمانی اعمال شده در منطقه آزاد ارس نباید متناسب با جمعیت شهر جلفا بلکه باید بر اساس ورود گردشگر به این منطقه در فصول مختلف سال در نظر گرفته شود.

محمدزاده در ادامه با اشاره به افزایش بیش از ۶۰ درصدی ورود مسافر و گردشگر به خداآفرین نسبت به مدت مشابه سال قبل، متذکر شد: با توجه به مهاجرت معکوس در محدوده خداآفرین و افزایش ورود گردشگر به این منطقه در ایام نوروز، نبود درمانگاه شبانه‌روزی در این محدوده بیش از پیش لمس گردید که نیازمند توجه ویژه مسئولان بهداشت و درمان به این موضوع است.

احداث و تجهیز مرکز جامع سلامت شهرستان جلفا، تجهیز آزمایشگاه شهرستان جلفا، مشکلات دارو در درمانگاه شبانه‌روزی منطقه آزاد ارس، بسته حمایتی جهت ماندگاری تیم سلامت، گسترش شبکه بهداشت و درمان از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.

پایان پیام/