منتظر خنک شدن هوا از روز دوشنبه در آذربایجان‌شرقی باشید
منتظر خنک شدن هوا از روز دوشنبه در آذربایجان‌شرقی باشید
رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: نفوذ توده هوای نسبتا خنک، دمای هوای استان را از اواسط هفته جاری کاهش خواهد داد.

به گزارش شمس؛ محمد امیدفر روز شنبه در گفت و گویی اظهار کرد: دمای هوا در استان تا اواسط هفته جاری افزایشی خواهد بود، اما از روز دوشنبه توده هوای خنک وارد استان شده و دمای هوا کاهش خواهد یافت.

وی افزود: شرایط فصلی ایجاب می‌کند تا در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در برخی نواحی به‌ ویژه نواحی مرتفع و کوهستانی شمال استان شاهد رشد ابرهای همرفتی و بارش پراکنده باران یا رعد و برق نیز باشیم.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به گرمی هوا، از هم استانی‌های عزیز درخواست می‌کنیم در مصرف حامل‌های انرژی به‌ویژه برق صرفه‌جویی کنند.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان در خصوص دمای تبریز طی ۲۴ ساعت گذشته بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، بیشینه و کمینه دمای تبریز به ترتیب ۳۳ و ۲۱ درجه بود و همچنین دمای فعلی آن نیز ۲۵ درجه‌ است که نسبت به روز گذشته یک درجه افزایش یافته است.

وی در مورد خنک‌ترین و گرم ترین شهر استان نیز اضافه کرد: چاراویماق با دمای ۱۱ درجه بالای صفر، خنک‌ترین شهر استان و میانه با دمای ۳۶ درجه بالای صفر گرمترین شهر استان گزارش شده‌اند.

انتهای پیام/