منتظر بارش برف در آذربایجان‌شرقی باشید/ کاهش محسوس دما طی روزهای آینده
منتظر بارش برف در آذربایجان‌شرقی باشید/ کاهش محسوس دما طی روزهای آینده
رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: بر اساس نقشه‌های همدیدی و آخرین تصاویر ماهواره‌ای، فعالیت سامانه بارشی در این استان تا سه روز آینده ادامه داشته و موجب بارش برف در ارتفاعات و کاهش محسوس دما می‌شود.

به گزارش شمس، محمد امیدفر، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران، با بیان اینکه در این مدت جوی ناپایدار در استان حاکم می شود، افزود: این وضعیت موجب ابرناکی، وزش باد گاهی تا نسبتا شدید و بارش باران گاهی به ضورت رگبار همراه با غرش آذرخش در استان می شود.

وی با اشاره به اینکه بروز مه نیز دور از انتظار نیست، اظهار داشت: در این وضعیت جوی، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها، اختلال در تردد، اصابت آذرخش و در نواحی مستعد بارش تگرگ وجود دارد.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: کاهش محسوس دما و بارش شدید باران و تگرگ در برخی مناطق موجب بروز خسارت به محصولات باغی و کشاورزی می شود بنابراین کشاورزان و باغداران اقدامات لازم را برای جلوگیری از بروز خسارت انجام دهند.

امیدفر، با بیان اینکه به علت وزش باد شدید احتمال سقوط و یا پرتاب اجسام سبک، سقوط تابلوهای تبلیغاتی و خسارت به سازه های سبک وجود دارد، از مردم خواست اقدامات لازم برای پیشگیری از وقوع چنین حوادثی را انجام دهند.

وی ادامه داد: با عبور این سامانه بارشی، از روز سه شنبه جوی نسبتا پایدار در استان حاکم می شود و دمای هوای استان به صورت نسبی افزایش می یابد.

وی یادآوری کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ورزقان با دمای چهار درجه و مراغه، بناب، ملکان و میانه با دمای ۱۳ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان بودند و دمای تبریز در این مدت به ۹ درجه سانتی گراد رسید.

انتهای پیام/