منافع شهرداری‌ها در قراردادهای سرمایه‌گذاری لحاظ نمی‌شود
منافع شهرداری‌ها در قراردادهای سرمایه‌گذاری لحاظ نمی‌شود
رییس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی با تاکید بر این‌که شهرداران در تنظیم قراردادها از مشاوران حقوقی خبره بهره بگیرند، گفت: در قراردادهای سرمایه‌گذاری منافع شهرداری‌ها لحاظ نمی‌شود.

به گزارش شمس، موسی خلیل اللهی روز یکشنبه در نشست با شهرداران آذربایجان شرقی در رابطه با بحث سرمایه گذاری در پروژه های عمران شهری با بیان اینکه آماده ارایه مشاوره به شهرداران برای تنظیم قراردادها هستیم، خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها در تنظیم قراردادها ضمن مشاوره گرفتن از کارشناسان حقوقی، حتما به گفته های مشاور عمل کنند تا دچار خسارت های احتمالی نشوند.

وی با بیان اینکه ارایه خدمات بهتر به شهروندان نیازمند سرمایه گذار است، گفت: شهرداران برای ارایه خدمات مطلوب و با کیفیت نیازمند درآمد پایدار هستند و تنها را ه درآمد پایدار هم جذب سرمایه گذار و سرمایه گذاری در طرح های عمرانی و خدماتی است.

رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه شهرداران در معرض قضاوت عمومی و دستگاه های نظارتی هستند، افزود: شهرداران برای داشتن عملکرد بهتر باید با شوراها و سایر دستگاه ها تعامل داشته باشند.

خلیل اللهی با تاکید بر اینکه شهرداران با استفاده از کارشناسان شهری، ظرفیت های هر شهرستان را بر اساس نیاز واقعی آن شهر شناسایی و احصا کرده و به سرمایه گذار اعلام کنند، خاطرنشان کرد: شناسایی سرمایه گذار برای انجام طرح ها نیز مهم بوده و باید به اهلیت سرمایه گذار نیز دقت کنید.

رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی با اشاره به بافت فرسوده در شهرها و نیز گسترش حاشیه نشینی معضلات ناشی از این امر، با بیان اینکه شهرداران باید با همفکری دستگاه های مرتبط راهکاری برای ساخت و سازهای غیرمجاز و نیز ساماندهی بافت فرسوده پیدا کنند، اظهار کرد: حاشیه نشینی معضل اصلی در شهرهای بزرگ است و شهرداران در حوزه پیشگیری از تخلفات ساختمانی باید ابتکار عمل داشته باشند تا کار به اجرای حکم تخلیه و تخریب نکشد.

خلیل اللهی با انتقاد از کیفیت نامطلوب آسفالت در شهرهای آذربایجان شرقی با بیان اینکه قیر همان قیر تولیدی در کل کشور است اما کیفیت آسفالت شهرهای ما در مقایسه با سایر شهرهای کشور نامطلوب است، خاطرنشان کرد: شهرداران اگر عملکرد شان صحیح باشد؛ هیچ گونه ترسی از دستگاه های نظارتی نداشته باشند و به شما تضمین می دهم هیچ دستگاه نظارتی با شما کاری نداشته باشد.

در این جلسه شهرداران شهرهای آذربایجان شرقی به بیان مشکلات حقوقی، سرمایه گذاری پرداخته و عمده مشکلات شهرداران را کمبود درامد، موانع سرمایه گذاری، عدم اهلیت سرمایه گذار در قراردادهای قبلی، دخالت برخی اعضای شورا در انتصابات، معارض بودن محدوده مرکز شهرها توسط میراث فرهنگی و اوقاف عنوان کردند.

انتهای پیام /