ممانعت اصلاح‌طلبان از حضور نیکزاد در شهرداری تبریز/ وزیر احمدی‌نژاد یا وزیر جمهوری اسلامی؟!
ممانعت اصلاح‌طلبان از حضور نیکزاد در شهرداری تبریز/ وزیر احمدی‌نژاد یا وزیر جمهوری اسلامی؟!
یکی از اشتباهات اصلاح‌طلبان هنگام انتخاب شهردار تبریز ممانعت از حضور علی نیکزاد به‌خاطر نگاه‌های سیاسی بود.

اجتماعی شمس: در ابتدای شورای پنجم تبریز چهره‌های متعددی برای حضور در عمارت شهرداری مطرح شدند که یکی از سرشناس‌ترین آنان علی نیکزاد، وزیر اسبق راه و شهرسازی بود.

نیکزاد که در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری به‌عنوان چهره‌ای ملی و پرنفوذ ریاست ستاد انتخاباتی رئیسی را برعهده داشت با پایان انتخابات به کار خود در ستاد اجرایی فرمان امام و پیگیری پروژه‌ها ادامه داد.

در بحبوحه‌ی انتخاب شهردار تبریز و بررسی گزینه‌ها، مرحوم اشرف‌نیا عضو فقید شورای شهر تبریز نیکزاد را جزو گزینه‌های شهرداری تبریز مطرح کرد و اتفاقاً علی نیکزاد نیز به حضور در تبریز علاقه نشان داد اما درعین حال تاکید کرد ترکیب فعلی شورای پنجم تبریز به او اجازه‌ی کلیدداری بلدیه شهر را نمی‌دهد.

این اتفاق نیز رخ داد و اعضاء لیست امید با تاکید بر لزوم حضور یک اصلاح‌طلب در رأس مدیریت شهرداری تبریز، گفته بودند مگر می‌شود ما وزیر راه و شهرسازی احمدی‌نژاد و رئیس ستاد انتخابات رئیسی را به‌عنوان شهردار انتخاب کنیم.

نگاه سیاسی جاکم بر شورا مانع از حضور فردی در شهرداری تبریز شد که به‌لحاظ کاری بهترین وزیر دولت دهم محسوب می‌شد، اصلاح‌طلبان اجازه ندادند نیکزاد شهردار تبریز شود و او هم‌اکنون نایب‌رئیس مجلس یازدهم و نماینده مردم اردبیل است.

شاید اگر علی نیکزاد به شهرداری تبریز می‌رسید در انتخابات مجلس یازدهم نیز از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو کاندیدا می‌شد.

انتهای پیام/