معلولین تبریز توان خرید لاستیک عصا را ندارند/ تبریز باید مناسب‌سازی شود
معلولین تبریز توان خرید لاستیک عصا را ندارند/ تبریز باید مناسب‌سازی شود
حسن صفری با اشاره به محدود بودن کمک‌های بهزیستی در کمک به معلولین از خیرین تبریزی خواست در تأمین اسباب توانبخشی برای معلولین اقدام کنند.

حسن صفری، در گفتگو با خبرنگار شمس به مناسبت روز جهانی معلولین اظهار داشت: شهر ما معلول است و باید مناسب سازی شود که البته استارت زده شده ولی ضعیف است. تبریز از لحاظ خط کشی‌های مخصوص معلولین در پیاده‌رو‌ها و امکانات عبور از خیابان‌ها نسبت به کلانشهرهای دیگر مانند تهران، مشهد و شیراز خیلی عقب افتاده است.

رئیس کانون معلولین تبریز در ادامه خاطرنشان کرد: وظیفه و اقدامات اصلی کانون ما دفاع و مطالبه حقوق معلولین هست. در حوزه اشتغال ۶۰-۷۰ نفر از اعضای کانون بعد از مکاتبه با اداره کار استخدام شدند. همچنین بعد از هماهنگی با یک خیر تبریزی شرایط استخدام ۷ نفر دیگر از اعضای کانون معلولین در حوزه صنایع دستی را فراهم کردیم.

وی در ادامه اظهاراتش با اشاره به وضعیت کرونایی کشور و تعطیلی دو هفته‌ای سراسری تصریح کرد: در مورد کرونا قشری که بیشترین آسیب را دیدند معلولین بودند. ۹۰ درصد از جمعیت معلولین زیر خط فقر زندگی می‌کنند. آن‌ها با دستفروشی در سطح شهر امرار معاش میکنند که بعد از تعطیلات سراسری کرونایی حجم درآمد این عزیزان به صفر رسید. به طوری که حتی توان خرید لاستیک عصا را که قیمت آن در حدود ۱۰ هزار تومان می‌باشد ندارند.

صفری افزود: معلولان برای راه رفتنشان هم باید پول خرج کنند. قیمت وسایل توانمندی که مورد استفاده معلولین است، ۵-۶ برابر شده و در کنار این درآمد معلولین نیز به صفر رسیده است. ما از خیران شهر دعوت می‌کنیم برای کمک به این قشر اقدام به عمل بیاورند.

رئیس کانون معلولین تبریز یادآور شد: از ۱۷۰ هزار معلول استان آذربایجان شرقی ۵ هزار نفرشان در کانون ما عضویت دارند. ما در تأمین لوازم توانبخشی مشکل داریم. بهزیستی هم در این ارتباط یا اعتباری ندارد و وقتی دارد بسیار کم و محدود است. محصولاتی هم که بهزیستی برای معلولین تدارک می‌بیند از کیفیت پایینی برخوردار است.

  • نویسنده : عارف زمانی