معاون رئیس جمهور هفت طرح فناورانه و دانش بنیان را در تبریز رونمایی کرد
معاون رئیس جمهور هفت طرح فناورانه و دانش بنیان را در تبریز رونمایی کرد
همزمان با سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به آذربایجان‌شرقی، از هفت طرح فناورانه و دانش بنیان پارک علم و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز رونمایی شد.

به گزارش شمس، طرح کشت جلبک اسپیرولینا که به همت یک شرکت دانش بنیان با هزینه ۲۵ میلیارد ریالی راه اندازی شده بود، یکی از طرح هایی بود که با حضور سورنا ستاری رونمایی شد.

اسپیرولینا گونه‌ای جلبک سبزـ آبی از شاخه سیانوباکترها است که در آب‌های مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری رشد می‌کند و در زمینه‌های مختلف از جمله تولید مکمل‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی، داروسازی، تصفیه و تولید کود کاربرد دارد.

امروز همچنین از دستگاه تصفیه هوا با جلبک که نخستین بار در تبریز طراحی و ساخته شده است و پنج طرح فناورانه در مرکز رشد مشترک پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی و دانشگاه آزاد اسلامی تبریز رونمایی شد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در سفر به آذربایجان شرقی همچنین از بزرگترین واحد دانش بنیان تولید کننده بوردهای الکترونیکی لوازم خانگی کشور در تبریز بازدید کرد.

ستاری، امروز برای افتتاح چند طرح دانش بنیان و شرکت در نشست ستاد اقتصاد دانش بنیان و اشتغال آفرین استان آذربایجان شرقی به تبریز سفر کرده است.

انتهای پیام /