مصوبه هست؛ وام نیست!
مصوبه هست؛ وام نیست!
بانک مرکزی تاکید دارد همه بانک‌ها مکلفند روند اعطای تسهیلات خرد به هموطنان را انجام دهند؛ اما با وجود این، تماس‌های مخاطبان شمس حکایت از این دارد که درب برخی از بانک‌ها همچنان بر پاشنه «وام نداریم» می‌چرخد.

به گزارش خبرنگار شمس، بانک مرکزی تاکید دارد همه بانک‌ها مکلفند روند اعطای تسهیلات خرد به هموطنان را انجام دهند؛ اما با وجود این، تماس‌های مخاطبان شمس حکایت از این دارد که درب برخی از بانک‌ها همچنان بر پاشنه «وام نداریم» می‌چرخد.

بر اساس پیگیری‌‎های خبرنگار این رسانه، مدتی است در برخی بانک‌های شهر تبریز، کانال وام دهی به مردم عملا متوقف شده است و برای دریافت وام‌های خرد از سیستم بانکی باید کفش آهنین پوشید، چرا که بانک‌ها به این آسانی چنین وامی را به نیازمندان واقعی پرداخت نمی‌کنند و دلیل توقف وام دهی به مردم را «نداشتن اعتبار» و «بخشنامه بانک مرکزی» می‌دانند.

این‌ها همه در حالی است که ۲۸ مردادماه، بانک مرکزی به صراحت اعلام کرده «روند اعطای تسهیلات به هم‌وطنان در همه بانک‌ها مطابق با ضوابط جریان دارد.»

با این وجود مشخص نیست که علت گره کور عدم پرداخت وام‌های خرد در شهر تبریز چیست! و ضرورت دارد تا اداره کل اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی به عنوان نهاد ناظر بر عملکرد بانک‌ها در ارائه خدمات به مردم، در این خصوص به طور جدی ورود کند و ضمن شفاف سازی از ابلاغیه ۲۱ تیرماه به بانک‌ها، روند پرداخت تسهیلات خرد به مردم را شفاف سازی کند و اگر بانکی تخلف کرده است، ضمن برخورد با آن بانک، نتیجه بررسی‌های خود را به اطلاع عموم مردم برساند.

انتهای پیام /