مصوبه دیروز مجلس را مضر می‌دانم، امّا نرفتنم به مجلس به خاطر رعایت پروتکل‌ها بود
مصوبه دیروز مجلس را مضر می‌دانم، امّا نرفتنم به مجلس به خاطر رعایت پروتکل‌ها بود
روحانی گفت: گمانه‌زنی‌‌هایی که ممکن است در رسانه‌ها مطرح شود که عدم حضور من در مجلس به خاطر مصوبه دیروز مجلس است که البته دولت با آن مصوبه موافقت ندارد و آن را برای روند فعالیت‌های دیپلماتیک مضر می‌داند، امّا نرفتن به مجلس صرفاً ‌به دلیل پروتکل‌‌های بهداشتی بوده نه مسئله‌ای دیگر.

به گزارش شمس، حجّت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهوری، صبح امروز( چهارشنبه ۱۲ آذر) در جلسه هیأت دولت با اشاره به تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۰ به مجلس و عدم حضور خود در صحن علنی مجلس گفت: بسیار علاقمند بودم که طبق سالهای گذشته سخنان امروزم خطاب به مردم و نمایندگان مجلس در صحن علنی مجلس ایراد می‌شد.

وی افزود: عدم حضور من در مجلس، صرفاً به خاطر دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا است و همه وظیفه داریم به عنوان وظیفه قانونی و شرعی، مصوبات این ستاد را پیاده کنیم.

روحانی تصریح کرد: گمانه‌زنی‌‌هایی که ممکن است در رسانه‌ها مطرح شود که عدم حضور من در مجلس به خاطر مصوبه دیروز مجلس شورای اسلامی است که البته با آن مصوبه دولت موافقت ندارد و آن را مضر می‌داند برای روند فعالیت‌های دیپلماتیک، امّا نرفتن به مجلس صرفاً ‌به دلیل پروتکل‌‌های بهداشتی بوده نه مسئله‌ای دیگر.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه بودجه سال آینده اهمیت خاصی دارد، گفت: سال ۱۴۰۰ از جهاتی ممتاز و حائز اهمیت است. اولاً سال پایانی قرن هست و قرن چهاردهم پایان می‌پذیرد و در آستانه ورود به قرن جدید خواهیم بود. از طرفی دیگر، این بودجه در زمانی به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌شود که ما احساس می‌کنیم شرایط سال آینده با دهه‌ای که گذشت از آغاز سال ۹۰ تا امروز، کمی متفاوت خواهد بود.

روحانی ادامه داد: دشمنان ما همه توان خودشان را برای فشار به مردم و تسلیم شدن مردم در این دهه به‌ویژه در سه سال اخیر یعنی سال‌های ۹۷ و ۹۸ و ۹۹ به‌کار گرفتند و تحریم را تبدیل به یک جنگ تمام عیار اقتصادی کردند، امّا در عین حال، ما فکر می‌کنیم با شکست این جنگ و فشار حداکثری، شرایط در سال آینده شرایط متفاوتی خواهد بود؛ نه‌تنها به خاطر اینکه ترامپ با سیاست‌های غلطش نسبت به ایران و جهان شکست خورد،‌ بلکه هر دولتی در آمریکا روی کار می‌آمد، ناچار بود به خاطر شکست جنگ اقتصادی و فشار حداکثری در برابر ملّت ایران سر تسلیم فرود بیاورد.