رویای دور صاحب‌خانه‌ شدن/ گرانی خانه در سهند تقصیر مشاوران املاک است؟!
رویای دور صاحب‌خانه‌ شدن/ گرانی خانه در سهند تقصیر مشاوران املاک است؟!
قیمت مسکن در شهر جدید سهند نه‌تنها تثبیت نمی‌شود بلکه روز به روز در حال افزایش است و واحدهای بدون نصبیات مسکن مهر در متراژهای پایین به مبلغ ۹۰۰ میلیون و بیشتر معامله می‌شود!

اجتماعی شمس: تا اواخر سال گذشته شهر جدید سهند گزینه‌ی آخر شهروندانی بود که در سایر نقاط سرپناهی برای خرید نمی‌یافتند و بالاجبار با چشم‌پوشی از مسیر طولانی سهند با مرکز تبریز، با پرداخت ۴۰۰ الی ۵۰۰ میلیون تومان آپارتمانی مناسب در فازهای مختلف سهند خریداری می‌کردند.

حال در شهر جدید سهند نه‌تنها واحد آپارتمانی ۵۰۰ میلیون تومانی یافت نمی‌شود بلکه واحدهای بدون نصبیات مسکن مهر نیز در متراژهای پایین به مبلغ ۹۰۰ میلیون و بیشتر معامله می‌شود.

یکی از مشاوران املاک شهر جدید سهند در این‌باره به خبرنگار شمس می‌گوید: “مسبب وضعیتِ موجود دلالانی هستند که سرتاسرِ سهند را فرا گرفته‌اند و در طول این سال‌ها با خرید گسترده‌ی مساکن به مبالغ پایین و فروش آن‌ها به قیمت دو الی سه برابر، در تعیین قیمت موثر بوده‌اند”

وی می‌افزاید: پیش‌تر زوجین جوان با پرداخت مبالغ ناچیز، در اقصی‌نقاط سهند واحدی مناسب برای زندگی پیدا می‌کردند اما اکنون به‌سبب افزایش قیمت‌ها قشر جوان توان خرید ندارند و حال با مبلغ ۱۰۰ میلیون تمام رهن و یا ۴۰ میلیون تومان پول پیش و ماهانه ۲ میلیون تومان دنبال سرپناه می‌گردند.

بررسی‌های شمس نشان می‌دهد برخلاف گذشته تعداد فروشندگان مساکن سهند کاهش یافته و به‌سبب افزایش قیمت‌ها، دلالان نیز در رکودی گرفتار شده‌اند که خود مسبب آن شده‌اند.

در حال حاضر قیمت مسکن در شهر جدید سهند با برخی از مناطق شهر تبریز تفاوت فاحشی ندارد و با گذشت زمان نرخ‌ها بیش از گذشته بالا می‌روند!

انتهای پیام/

  • نویسنده : میلاد نوروزی