مشارکت مردم کارکرد و رویکرد اصلی مدیریت شهری است
مشارکت مردم کارکرد و رویکرد اصلی مدیریت شهری است
شهردار تبریز ورود و مشارکت مردم در امور شهر را کارکرد و رویکرد اصلی مدیریت شهری قلمداد کرد.

به گزارش شمس، یعقوب هوشیار در دیدار با نخبگان حوزه شهرداری منطقه ۱۰ تبریز در قالب قرار خدمت، اظهار کرد: دلیل عمده‌ای که مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) درباره تغییر دیدگاه شهرداری از رویکرد خدماتی به حوزه اجتماعی و ظهور و بروز مسائل اجتماعی می‌دانند، همکاری نخبگان جامعه با شهرداری است.

وی ادامه داد: بخش مغفول و مهم موضوع که ما امروز مخاطرات جدی در این حوزه داریم، بحث آگاهی است. اگر آگاهی جمعی را افزایش دهیم، در بسیاری از حوزه‌ها موفق خواهیم شد. ۸۷ نوع آسیب اجتماعی داریم که خوشبختانه در تبریز همه آنها وجود ندارد. عمده دلیل ظهور و بروز این مسائل عدم آگاهی است.

شهردار تبریز عنوان کرد: تغییر ذائقه و نگاه و اعتماد به نفسی که می‌تواند در کودکان اجرا شود، در کاهش میزان اعتیاد و تکدی‌گری و … مؤثر است. هرچقدر که در جامعه آگاهی کاهش می‌یابد، آسیب‌پذیری آن بیشتر می‌شود.

وی افزود: ما در جامعه‌ای مکتبی و مذهبی زندگی می‌کنیم که تمام تاکیدات بزرگان دینی آن تحصیل علم و دانش است. می‌توانیم از بعد مذهبی و مکتبی جامعه را به سمت آگاهی ببریم. بعد بعدی، مسائل فرهنگی است که از این منظر می‌توان به کاهش آسیب‌های اجتماعی پرداخت.

هوشیار گفت: یک موضوع دیگر، حاکمیتی است که دستگاه‌های دولتی موظف به آگاه‌سازی در همه زمینه‌ها هستند. هیچ ظرفیتی در دنیا وجود ندارد که این همه مردم در خیابان و تجمعات حسینی حضور داشته باشند .

وی اظهار کرد: کارکرد و رویکرد مدیریت شهری ناظر بر این مطلب است که چیزی به نام مدیریت شهری بدون ورود و مشارکت مردم وجود ندارد. حضرث آقا نیز می‌فرمایند که مطالبات مردم باید تبدیل به مشارکت‌ آنها شود و در این زمینه شهرداری نقشی پررنگ دارد.

هوشیار با بیان اینکه شهرداری برآمده از خود مردم است، گفت: هرچقدر مدیران شهرداری بتوانند این مطالبات را به کف جامعه ببرند، توفیق بیشتری یافته‌اند.

انتهای پیام /