مس باید پیشران توسعه آذربایجان‌ باشد/ سرمایه‌گذاری ۲۵۰ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در استان
مس باید پیشران توسعه آذربایجان‌ باشد/ سرمایه‌گذاری ۲۵۰ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در استان
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه ما یک عقب ماندگی دو دهه ای در مس سونگون داشتیم، گفت: در دولت سیزدهم گام‌های اساسی برای جبران این عقب ماندگی برداشته شده و بر این اساس مس باید پیشران توسعه استان باشد.

به گزارش شمس، عابدین خرم در گردهمایی مدیران و فعالان بازار سرمایه درباره ظرفیت های شرکت ملی صنایع مس ایران در آذربایجان شرقی اظهار کرد: حق مردم استان و جایگاه آن برای برخورداری از دستاوردهای مجتمع مس سونگون خیلی بالاست.

وی اضافه کرد: همه باید دست به دست دهیم تا با یک نگاه و برنامه ریزی علمی، مسأله مس را در استان پیش ببریم.

وی ادامه داد: آذربایجان شرقی، استان تولید، تجارت و صادرات است و دولت سیزدهم ما را مکلف کرده که آن را به جایگاه واقعی‌اش برسانیم.

خرم بیان کرد: امروز مرکز خدمات سرمایه‌گذاری در استان بدون وقفه فعالیت می کند تا هر گونه موانع احتمالی پیش روی سرمایه گذاران را برطرف کند.

وی افزود: بخش های خصوصی، دولتی و مردم را سه ضلع توسعه استان می دانیم و بر این مبنا همه توان مان را برای حمایت از سرمایه گذاران به کار می بندیم.

وی با اشاره به حجم بالای سرمایه گذاری های انجام شده در مجتمع مس سونگون در دولت سیزدهم اضافه کرد: ارزش افزوده مس سونگون در دولت قبلی ۲ درصد بود که این رقم باید به هشت درصد برسد.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد:  ما نیروی انسانی ماهر، متخصص و تلاشگر در استان داریم که علم و عمل را با همدیگر آمیخته اند.

وی گفت: آذربایجان شرقی از نظر موقعیت جغرافیایی نیز منحصربفرد بوده و باید جایگاه تاریخی آن احیا شود؛ بخش خصوصی در دولت سیزدهم ۲۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان در دست اجرا دارد که در تاریخ این خطه بی مانند است.

وی تاکید کرد: اعتماد خوبی بین بخش دولتی و بخش خصوصی در استان برقرار  بوده و
مزیت های نسبی استان از قبیل منطقه آزاد ارس، منطقه ویژه اقتصادی سهلان و همسایگی با قفقاز و ترکیه در خدمت سرمایه گذاران و توسعه است.

خرم توضیح داد: ما بیش از ۵۰ شهرک صنعتی در آذربایجان شرقی داریم، اما زنجیره تولید کامل نیست که به جد برای تحقق آن می کوشیم.

وی افزود: به عنوان نمونه ما واحد‌های تولید قطعات مختلف خودرو را در استان داریم و به همین دلیل نیز تولید خودرو در استان به طور جدی دنبال می شود و با شرکت های بزرگ خودروسازی در این باره گفت و گو داریم.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: مجتمع مس سونگون به دنبال آن است که بیش از ۳۰۰ مگاوات برق تولید کند و شرکت های صنعتی و تولیدی دیگر استان نیز برنامه های مهمی در زمینه تولید انرژی برق در دست اجرا دارند.

وی اضافه کرد: در هر حوزه ای که کسی بخواهد در استان سرمایه گذاری کند، فرصت ها و بسترهای لازم ایجاد شده است.

خرم با اشاره به روند رو به جلوی تولید صنعتی در آذربایجان شرقی در دولت سیزدهم افزود: به عنوان نمونه تولید تراکتور از ۲۲ هزار دستگاه به بیش از ۳۴ هزار دستگاه در یک سال افزایش یافته و چهار محصول جدید در آن تولید شده است.

استاندار آذربایجان شرقی یادآوری کرد: در زمینه تسهیل و رفع موانع تولید در خدمت سرمایه گذاران عزیز در آذربایجان شرقی هستیم؛ در حوزه سرمایه ثابت و سرمایه در گردش دستاوردهای خوبی در حوزه تولید و صنعت داشتیم که البته به آن قانع نیستیم.

انتهای پیام/