مسیر اتوبوس‌های تندرو آسفالت ویژه می‌شوند/هدفمان از آسفالت‌ریزی سیاه کردن خیابان‌ها نیست
مسیر اتوبوس‌های تندرو آسفالت ویژه می‌شوند/هدفمان از آسفالت‌ریزی سیاه کردن خیابان‌ها نیست
شریفی گفت:با توجه به اینکه هرساله آسفالت معمولی در مسیر بی آرتی ریخته می‌شد در حالیکه با توجه به وزن باید آسفالتی ریخته شود که توان باربری بیشتری داشته باشد، در حال مطالعه هستیم تا بهترین آسفالت ریخته شود.

بابک شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار شمس در خصوص میزان آسفالت ریخته شده از ابتدای شروع نهضت آسفالت اظهار داشت: آسفالت‌ریزی تمام معابر بر عهده سازمان عمران شهرداری نیست بلکه تنها مسیرهای اصلی بر عهده این سازمان می‌باشد و معابر و خیابان‌های فرعی توسط شهرداری‌های مناطق آسفالت‌ریزی می‌شود.

وی در باسخ به این سوال که آیا در ضرب العجل یک ماهه شهردار تبریز مشکل آسفالت حل خواهد شد یا خیر، گفت: وظایفی که به ما در بخش آسفالت اساسی محول شده انجام داده‌ایم و بر اساس اولویت‌بندی که انجام شده از برنامه‌ مشخص شده نیز جلوتر هستیم.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری تبریز ادامه داد: از عید نورورز امسال خیابان مردانی آذر، ابوذر در منطقه ۷، چهارراه شریعتی تا سه راه امین، مقصودیه و میدان آذربایجان را آسفالت کرده‌ایم و همچنان کار ادامه دارد، البته لکه‌گیری و چاله‌زدایی کوچه‌ها از طریق مناطق صورت می‌گیرد اما آسفالت خیابان‌های اصلی که به ما واگذار شده از برنامه زمانبندی جلوتر هستیم.

وی با اشاره به نحوه آسفالت‌ریزی در خیابان‌ها عنوان کرد: درآسفالت‌ریزی‌ها هدفمان این نیست که آسفالتی که کنده یا پوست سوسماری شده بر روی آن لایه‌ای سیاه رنگ اضافه کنیم بلکه آسفالت موجود را کاملا تراش داده واز آسفالتی استفاده می‌کنیم که توان تحمل بالاتری داشته باشد.

شریفی در پاسخ به این سوال که آیا مسیرهای بی آرتی به صورت سنگ فرش در خواهد آمد یا خیر تشریح کرد: سنگفرش کردن مسیر در دستور کار نیست اما با توجه به اینکه هرساله آسفالت معمولی در مسیر بی آرتی ریخته می‌شد در حالیکه با توجه به وزن باید آسفالتی ریخته شود که توان باربری بیشتری داشته باشد، در حال مطالعه هستیم تا بهترین آسفالت ریخته شود البته مناطق نیز در مسیر حرکت اتوبوس‌ها در حال لکه‌گیری هستند.