مسدود شدن راه ۲۰۰ روستا در آذربایجان شرقی
مسدود شدن راه ۲۰۰ روستا در آذربایجان شرقی
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی از بسته بودن راه ۲۰۰ روستا در استان خبر داد.

به گزارش شمس، اورجعلی علیزاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در یک گفت‌وگوی خبری، اظهار داشت: مسیر ۱۵۰ روستا در شهرستان‌های هشترود و چاراویماق و مسیر ۵۰ روستا در اهر، ورزقان و مرند مسدود هست.

وی بیان کرد: با آغاز بارش‌ها از ساعت چهار صبح روز جمعه، اغلب جاده‌‌‌های استان تحت تاثیر قرار گرفتند، اما با تلاش همکاران راهداری نگذاشتیم هیچکدام از جاده‌‌‌های اصلی و فرعی استان مسدود شود.

وی با بیان این‌که تردد در جاده‌‌‌های اصلی و فرعی آذربایجان شرقی برقرار است، ادامه داد: بارش برف، یخبندان و کولاک در برخی نقاط، تردد را با مشکل مواجه کرده و استفاده از زنجیرچرخ و احتیاط در رانندگی لازم است.

علیزاده گفت: شدت کولاک در برخی نقاط به خصوص شهرستان‌های چاراویماق، هشترود، اهر و ورزقان شدید است.

وی افزود: با فروکش کردن کولاک، بلافاصله عملیات بازگشایی مسیرهای روستایی استان نیز تسریع خواهد یافت.

گفتنی است؛ مناطق مختلف آذربایجان شرقی از بامداد دیروز جمعه شاهد بارش شدید برف و کولاک بوده، به گونه ای که ارتفاع برف در چاراویماق در جنوب استان به بیشتر از نیم متر رسیده است.

بارش برف پس از کاهش شدید بارندگی‌ها در مدت سپری شده از سال آبی جاری در مقایسه با مدت مشابه پارسال، خوشحالی مردم استان را به دنبال داشته است.

بارش روز گذشته برف در آذربایجان شرقی در شرایطی رخ داد که اداره کل هواشناسی استان از کاهش ۲۱ درصدی بارش‌ها در در سال آبی جاری خبر داده بود.

همچنین بنا بر اعلام شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی، میزان ذخایر سدهای استان در مدت سپری شده از سال آبی جاری در مقایسه با سال گذشته ۲۱ میلیون مترمکعب کاهش داشته است.

انتهای پیام/