مسافرگیری در ایستگاه ۱۴ خط یک قطار شهری تبریز
مسافرگیری در ایستگاه ۱۴ خط یک قطار شهری تبریز
ایستگاه ۱۴ خط یک متروی تبریز با هزینه کرد ۲۵۰ میلیارد تومان تکمیل و از امروز مسافرگیری در این ایستگاه آغاز شد.

به گزارش شمس، سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز افزود: عملیات عمرانی ایستگاه ۱۴ خط یک متروی تبریز در موعد مقرر به پایان رسید و با تلاش شبانه‌روزی دست اندرکاران شاهد اتمام این طرح و آغاز مسافرگیری در آن هستیم.

یعقوب وحیدکیا اظهار کرد: بر این اساس امروز دومین وعده ناوگان حمل‌ونقل شهری مبنی بر اتمام پروژه ایستگاه گازران با تلاش‌های مجموعه سازمان، پیمانکاران، مشاوران، تکنسین‌ها و کارگران عملی شد و پیش‌تر ایستگاه لاله مطابق روز شمار و حتی چهار روز زودتر از موعد مقرر پایان یافته بود.

وی با بیان اینکه ایستگاه گازران با زیربنای ۱۳ هزار متر مربع و با دسترسی شمالی و جنوبی به اتمام رسیده است افزود: هزینه‌های کل ایستگاه با احتساب پله‌برقی ها، آسانسورها، سیستم LP، RS و دیگر تجهیزات به کار رفته بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان است.

سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز گفت: این ایستگاه در عمق ۲۵ متری از سطح خیابان و به علت بالا بودن سطح آب‌های زیر زمینی و مجاورت با ساختمان‌های قدیمی با کار مهندسی دقیق و تخصصی اجرا شده است.

وحیدکیا از به کارگیری پنج هزار تن میلگرد در این پروژه خبر داد و افزود: در این ایستگاه ۱۲ کیلومتر سازه نگهبان به صورت شمع مسلح و پلاستیک برای آب‌بندی اجرا شده است.

وی میزان بتن ریزی در ایستگاه ۱۴ خط یک متروی تبریز را بیش از ۴۰ هزار متر مکعب اعلام کرد و ادامه داد: افزون بر ۲۸ هزار متر مربع قالب بندی سازه، ۷۲ هزار متر مکعب خاک برداری، پنج هزار متر مربع سنگ‌کاری و سه هزار و ۳۰۰ متر مربع کاشی‌کاری در این طرح انجام شده است.

قطارشهری تبریز در پنج خط (چهار خط اصلی و یک خط حومه‌ای) به طول کلی ۱۰۰ کیلومتر طراحی شده است.
در حال حاضر خط یک قطار شهری تبریز به طول ۱۷.۲ کیلومتر در ۱۸ ایستگاه از ایستگاه ایل‌گلی تا ایستگاه نور در حال بهره‌برداری است.

انتهای پیام/