مسائل‌ آبی با ترکیه باید با مذاکره حل شود/ ما نیز آب‌های مرزی را مهار می‌کنیم
مسائل‌ آبی با ترکیه باید با مذاکره حل شود/ ما نیز آب‌های مرزی را مهار می‌کنیم
نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: مسائل آبی با ترکیه باید در چارچوب روابط دو جانبه و با تاثراتی که دو طرف می‌توانند بر یکدیگر داشته باشند، مرتفع و مشکلات به نحوی حل شود.

به گزارش شمس، احمدعلیرضا بیگی در واکنش به اظهارنظرهای مختلف درباره پروژه‌های آبی ترکیه‌ عنوان کرد: این اتفاقات در جهان می‌افتد. ترکیه هم دارد از این موضوع به شیوه خود استفاده می‌کند. حقوق بین‌الملل هم در این موضوع نمی‌تواند چندان موثر واقع شود، طبیعتا این موضوعات باید در چارچوب روابط دو جانبه و با تاثیر و تاثراتی که دو طرف می‌توانند بر یکدیگر داشته باشند، مرتفع و مشکلات به نحوی حل شود تا این اقدامات که در بخش‌های مختلف کشور دارد حیات مردم ما را از خود متاثر می‌کند، میزانش به حداقل برسد.

وی افزود: طبیعی‌ست که هر کشوری تلاش می‌کند از امکانات و فرصت‌هایی که دارد به بهترین شکل ممکن استفاده کند. کما اینکه ماهم بر مبنای صلاح دید رهبرانقلاب و با توجه به تهدیدی که در حوزه آب داشتیم از محل صندوق توسعه ملی رقم قابل توجهی را هر ساله در اختیار وزارت نیرو، تحت عنوان مهار آب‌های مرزی قرار می‌دهیم تا آب‌های مرزی را که در کشور ما عبور می‌کند را گردآوری و ذخیره‌سازی کنیم.

نماینده مردم تبریز در مجلس اضافه کرد: در مورد ریزگردهای جنوب شاید وقتی هفت هشت سال پیش این موضوع خودنمایی کرد، بنابر این بود که در چارچوب روابط دو جانبه ایران و عراق مالچ‌پاشی اتفاق بیافتد. تا زمانی که این مالچ‌پاشی صورت می‌گرفت، ما کمتر شاهد ریزگردها در شهرهای کشور بودیم ولی الان به نظر می‌آید با وقفه‌ای که در این خصوص رخ داده است، ما از انتهای سال گذشته شاهد افزایش غلظت ریزگردها در شهرهای مختلف کشور به ویژه در جنوب کشور و تهران بودیم.

انتهای پیام/